Volvo V40 1996 - nový model
Celý článek nově na:
Do neustále se zvětšující skupiny nových kombi se zařadilo také Volvo V40, které jim na trhu bude díky svým kvalitám tvrdým soupeřem.
Krátce po předvedení modelu S 40, úvodního vozu nové generace, přišlo na svět provedení kombi V 40, které se severská automobilka Volvo rozhodla představit již na autosalonu v Boloni 1995. V čtyřicítka vyplňuje štěrbinu mezi modely řady 400 a 850, čili míří do segmentu osobních vozů střední třídy.
Všeobecným problémem modifikací sedanů na kombi mnohdy bývá násilné zvětšení zádě výchozích karoserií společně se zakomponováním například dalších bočních oken. To se ovšem netýká modelu V 40, neboť její záď působí v rámci celého automobilu stylisticky homogenně. Navíc vozu dává zajímavé a osobité rysy, jejichž eliptické linky podtrhují dojem dynamiky. Výrobce v této souvislosti uvádí, že jeho nejnovější přírůstek není běžné nákladní kombi, nýbrž spíše komfortní cestovní automobil. Zavazadlový prostor V 40 má záklaní využitelný objem 949 litrů. V případě potřeby jej lze samozřejmě zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1928 litrů, což je velmi slušná hodnota. Snadné nakládání umožňuje nejen poměrně nízko umístěná podlaha zavazadlového prostoru ve výšce 510 mm od země, ale také snížení střední části zadního nárazníku. Volvo navíc ke kombi V 40 připravilo zvláštní nosič zavazadel, který lze pohotově upevnit ke střešním lištám. Jinak je výbava V čtyřicítky stejně bohatá jako u výchozího modelu S 40. Není přitom bez zajímavosti, že švédská automobilka opustila běžné stupně výbavy a v rámci tzv. koncepce personalizace vozu poskytuje při výběru doplňků zákazníkovi svobodnou volbu. Ten si může navíc vybrat z palety výrobcem sestavených doplňků, zvyšujících jízdní pohodlí, či lépe přizpůsobujících automobil pro rodinné, rekreační i podnikatelské účely.
Model V 40 se může honosit titulem jednoho z nejbezpečnějších kombi na světě. Odpovídá to ostatně tradici severského výrobce, který pochopitelně aplikoval bohaté zkušenosti z této oblasti i v konstrukci nového modelu. Ve výbavě proto nechybějí airbagy pro řidiče i spolujezdce, které doplňuje systém SIPS s výztuhami karoserie a bočními vzduchovými vaky. Jízdní vlastnosti, a tím i aktivní bezpečnost nezlepšuje jen tradičně dokonale vyladě podvozek. Důležitou roli tam hrají také protiblokovací soustava ABS a elektronický systém dynamické podpory stability DSA, který se stal již součástí výbavy sedanu S 40. Konstruktéři Volva také kladli důraz na zviditělnění vozu zejména při špatném počasí a v noci. V 40 je první evropský automobil, který mí zvláštní boční světla, a samozřejmostí je už dnes také třetí brzdové světlo z LED diod uprostřed horní hrany zadního okna. Firma Volvo vyvinula moderní řadu celohliníkových zážehových motorů modulové koncepce, které se již osvědčily v modelech 850 a 960. Modifikované čtyřválcové verze 1,8 a 2,0 o výkonech 85, resp. 100 kW se čtyřventilovým rozvodem DOHC a elektronickým vstřikováním paliva proto našly uplatnění v nových vozech S 40 A V 40. navíc je k dispozici čtyřválec 1,9D, který poskytuje výkon pouze 66 kW. Zato se však údajně vyznačuje obzvlášť úsporným provozem, byť švédský výrobce hodnotu spotřeby paliva neuvání.Do nového modelu se standardně montuje pětistupňová převodovka s přímým řazením, kterou u verzí s motorry 1,8 a 2,0 může na přání nahradit samočinný agregát.
Cena v době testu nebyla známa.
Komentáře
Přehled komentářů
Supr auto, koupil sem ho před dvěma lety a je to dovoz z německa, mám 1,8 i 90 kw rok 2000, za ty dva roky sem najezdil okolo 90 000 kilometrů tedkom jsem na 200 000 kilometrech a jsem maximálně spokojen, dal jsem do toho asi kolem 60 000 kč včetně nových litých kol s letními pneu 205/50 r16 a zimní pneu michelin alpin (supr pneu), potom sem měnil rozvody, lanovody k ruční brzdě, stabilizátory vpředu a zadu a zadní silenbloky. spotřebu mám okolo 8 litrů ale není problém jet za 13 litrů :-) určitě bych šel znovu do Volva, je to supr spolehlivý auto a hlavně bezpečný vřele doporučuji.
V 40
(Martin, 18. 4. 2011 14:38)