Volvo C70 Coupe 1996 - nový model
Celý článek nově na:
Modelovou nabídku Volva na jaře příštího roku výrazně ochutí zbrusu nové a exkluzivní sportovní kupé C70.
Novinka letošního pařížského autosalonu, kupé C70, není pouze další variací na téma 850, jak by se mohlo na první pohled zdát. Přídí s výraznou maskou chladiče sice může někomu připomínat osmsetpadesátku, ale jinak se celkovým designem řadí k nové generaci osobních vozů Volvo, kterou zahájily sedan S40 a kombi V40 střední třídy. Zásluhu na tom mají týmy návrhářů švédské automobilky a britské firmy TWR v čele s Peterem Horburym, resp. Ianem Callumem.
Model C70 razantně útočí na trh exkluzivních sportovně laděných kupé třídy Gran Turismo. To je pro severského výrobce zcela nový odbytový segment, avšak tam mu alespoň částečně připravily půdu dynamické modely Volvo 850T-5R a R. C70 je určena jen pro vybranou klientelu, která od automobilu očekává nejen vynikající výkony a potešení z jízdy, ale také osobitost. Volvo nezůstalo pouze u stylictického vycizelování dvoudveřové čtyřmístné karoserie, ale věnovalo také značnou pozornost konstrukci podvozku. I v tomto případě se osvědčila úzká spolupráce s firmou TWR, která v dané problematice získala bohaté zkušenosti z monopostů F1. Šasi lze naladit ve variantách Sports a Low Sports, přičemž poslední jmenovaná je za příplatek. V souladu s tradicí Volvo samozřejm neopomnělo ani faktor jízdní bezpečnosti, takže kupé C70 v tomto ohledu obsahuje všechny dnes dostupné prvky včetně airbagového systému SIPS.
K pohonu jsou určeny přeplňované zážehové pětiválce 2,3 l/177 kW, 2,5 l/142 kW a 2,0 l ve dvou provedeních o výkonu 166 kW s běžným turbodmychadlem či 132 kW s nízkotlakým přeplňovacím ústrojím LPT. Všechny tyto motory mají čtyřventilovou techniku. Do C70 se standardně montuje pětistupňová mechanická převodovka, alternativně za příplatek i čtyřstupňová samočinná s programovým řízením.
Spolupráve firem Volvo a TWR na kupé C70 se přenesla také do výrobní sféry. Za tím účelem vznikl společný podnik Autonova, využívající závod Volvo v Uddevalle s kapacitou 20 tisíc vozů ročně. C70 vstoupí na trh na jaře 1997 a polovina vyrobených vozů poputuje na trh USA. Švédský výrobce však počítá s tím, že relativně značný zájem projeví také zákazníci v Německu, Velké Británii a Japonsku. Navíc plánuje doplnění nabídky o model C 70 Cabriolet, jenž si odbude světovou premiéru na detroitském autosalonu v lednu 1997.
Cena v době testu nebyla známa.
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.