Volvo C70 Convertible 1997 - nový model
Celý článek nově na:
Posledním kabrioletem, který severská automobilka Volvo vyráběla, byl model Sport z roku 1956. Po více než čtyřicetileté odmlce se nyní rozhodla zařadit do své nabídky nový otevřený vůz.
Volvo v rámci přestavby svého výrobního programu v posledních dvou letech připravuje pro zákazníky jednu novinku za druhou. Nejprve uvedlo na frakfurtském autosalonu v roce 1995 řadu střední třídy S/V 40. Na loňském pařížském autosalonu se hvězdou stánku firmy stalo kupé C70, vycházející konstrukčně ze sportovně laděného modelu 850 R. Bylo jakousi předzvěstí vzhledové inovace hranaté osmsetpadesátky, která přišla v zápětí. Na letošní detroitském autosalonu se motoristické veřejnosti poprvé odhalil kabriolet na bázi kupé C70. Nasazené tempo představování novinek je jistě závratné i pro samotnou automobliku, a tak otevřená C70 přijde do sériové výroby za více než rok od své premiéry! Zahájení prodeje se totiž plánuje až na jaro 1998. Ale jak je z prvních zveřejněných informací patrné, zákazníci se mají na co těšit.
Volvo, známé svým důrazem na pasivní bezpečnost, užívá u kabrioletu všechny dostupné prvky, aby i otevřená karoserie obstála ve všech přísných měřítcích a svojí tuhostí byla srovnatelná s ostatními modely. Kromě výztuh proti torznímu kroucení a vlastního patentu chránícího cestující při bočním nárazu vyvinuli konstruktéři pro kabriolet tzv. ROPS, Roll Over Protection System, tedy ochranný systém proti následkům převrácení. Ten spočívá jednak v obligátním zesílení rámu předního okna a jeho důkladnějším uložení ve skeletu, jednak ve dvou samočinně vysunovacích trubkových opěrách za zadními sedadly. Ty jsou obdobně jako například u kabrioletu Mercedes-Benz E, při jízdě skryté a neruší vzhled vozu, ale při převrácení během okamžiku vystřelí, aby zamezily kontaktu hlav pasažerů s vozovkou.
Za bezpečností nezaostává ani komfort všech čtyř cestujících. Zde je třeba zmínit elektricky ovládanou střechu, u ní se manipulace omezuje pouze na stisknutí tlačítka a není nutné se starat třeba o zajištění předních zámků na rámu okna, jak tomu obvykle bývá. K lepšímu výhledu za vůz přispívá zadní okno z pravého skla s vyhříváním. Inteligentní samočinná klilmatizace funguje při natažené střeše jako u běžného Volva, zatímco při jízdě s větrem ve vlasech se automoticky vypíná. Kabriolet se podobně jako kupé C70 pyšní jednou z nejvyspělejších audiosouprav, která má deset až čtrnáct reproduktorů.
Přední kola pohánějí pětiválce 2,5 l/142 kW nebo 2,3 l/177 kW, z ekonomických důvodů jsou pro některé trhy připraveny i dvoulitry o výkonech 132 a 166 kW. Z převodovek jsou k dispozici buď pětistupňová mechanická nebo čtyřstupňová automatická. Zákazník si může navíc zvolit pro svůj vůz jednu ze tří úrovní tuhosti pérování: Comfort, Dynamic nebo snížený Low Dynamic.
Cena v době testu nebyla známa.
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.