Volvo 850 AWD 1996 - nový model
Celý článek nově na:
Aby Volvo svým modelem 850 uspokojilo co nejširší okruh potenciálních zákazníků, připravilo jeho verzi 4x4.
Největší švédská automobilka v současnosti intenzivně rozbíhá výrobu zbrusu nových vozů střední třídy S 40 a V 40. Přitom však nezapomíná na větší model 850, jenž bude stále tvořit významnou součást její nabídky osobních automobilů. Přispívá k tomu také skutečnost, že se osmsetpadesátky poměrně dobře prodávají, a to nejen v Evropě, ale také na severoamerickém i jihoasijském trhu. Zásluhu na tom do značné míry mají turbodieselové Volvo 850 TDI s úsporným provozem a sportovně střižený model 850 R, které přišly na trh loni na podzim. Pro letošní modelový rok si u Volva připravili model 850 AWD s pohonem všech kol a zbrusu novým zážehovým pětiválcem s nízkotlakým přeplňováním.
Uvedením Volva 850 AWD na trh švédský výrobce vyšel vstříc těm zákazníkům, kteří potřebují skutečně všestranný a přitom komfortní a bezpečný automobil. Nová osmsetpadesátka se znakem náprav 4x4, vyráběná pouze ve variantě kombi, je stejně jako její sourozenci s pohonem předních kol ozdobou dálnic a městských ulic. Přitom se však vůbec nezalekne zimních neupravených silnic či dokonce polních a lesních cest. Soustava pohonu všech kol se vyznačuje řadou vyspělých konstrukčních přístupů. Točivý moment motoru se na přední a zadní nápravu rozděluje podle skutečných jízdních podmínek prostřednictvým vložené viskózní spojky Viscodrive s volnoběžkou. Elektronický řídicí systém proto sleduje činnost například samočinné závěrky zadního diferenciálu a protiprokluzového systému TRACS jakožto součásti ABS na přední nápravě. Pokud vůz jede po běžné silnici se suchým povrchem, točivý moment se pro zachování příjemných jízdních vlastností na přední a zadní kola rozděluje v poměru 95:5 procentům. V případě potřeby je však řídicí systém pohotově schopen uvedený poměr obrátit, což vlastně znamená pohon zadní nápravy. To vše se děje bez jakéhokoliv zásahu řidiče.
Do Volva 850 AWD se montuje nový zážehový pětiválec 2,3 l/142 kW se čtyřvedntilovou technikou, přeplňovaný nízkotlakým turbodmychadlem LPT. Přínosem tohoto spojení je vynikající hodnota točivého momentu 270 N.m, která je řidiči dostupná v neobvykle širokém rozsahu od 1800 do 5000 1/min. Navíc nízkotlaké přeplňování na rozdíl od rozšířenějšího vysokotlakého přispívá například díky jemnější reakci motoru na sešlápnuní akcelerátoru k příjemnějším jízdním vlastnostem vozu.
Na český trh všestranné kombi Volvo 850 AWD vstoupí během letošního podzimu, přičemž jeho prodejní cena dosud nebyla stanovena.
Cena v době testu nebyla známa.