Volkswagen Transporter/Caravelle 1996 - nový model
Celý článek nově na:
V roce 1996 přichází na trh nové modelové provedení užitkových vozů Volkswagen Transporter a Caravelle.
Volkswagen zvolil pro své užitkové automobily v zásadě dvě označení. Vysloveně nákladní varianty, jako například kombi, pick-up, zdvojená kabina, či samostatný podvozek, nesou název Transporter, zatímco vozy zaměřené převážně na osobní přepravu se jmenují Caravelle, popř. Multivan a California. Jistě stojí za zmínku, že se od roku 1990 vyrobilo celkem přes 700 000 těchto vozidel.
Všichni členové této skupiny mají v modelovém roce 1996 několik společných úprav. V první řadě to je montáž pětiválcového vznětového motoru s přímým vstřikováním a novou mechanickou převodovku. Kromě slušné největší rychlosti 157 km/h nabízí průměrnou spotřebu nafty 8 l/100 km. Další změny doznala náprava a brzdový systém s kotouči i na zadních kolech, řešení interiéru, přístrojová deska a také větší paleta barev karoserie.
Modely Caravelle, Multivan a California mají navíc ještě dva standardně montované airbagy pro řidiče a spolujezdce a hlavní rozlišovací prvek - modifikovanou příď. Vrcholem motorové palety je nyní špičkový šestiválcový motor VR6 opět ve spojení s novou mechanickou převodovkou. Delší přední část osobních variant výrazně odlišuje zcivilizované vozy od svých nákladních sourozenců. Kromě změněného designu světlometů a kapoty dále upoutá čelní maska, která se svým tvarovým provedením přibližuje osobním vozům značka Volkswagen. Také přední nárazník, který je spolu se zadním lakován v barvě karoserie, nabízí jistou míru individuality.
Modifikovaná příď umožnila montáž šestiválcového motoru, známého kupříkladu z Passatu, Sharanu či Golfu. Pohonná jednotka o zdvihovém objemu 2792 ccm má při kompresním poměru 10.0 : 1 o něco nižší výkon 103 kW, ale zato se pyšní velmi příznivým průběhem točivého momentu, jehož křívka vrcholí hodnotou 240 N.m. Ten umožňuje rozměrnému vozu jet rychlostí až 174 km/h při průměrné spotřebě 11.2 l/100 km. Dále jsou k dispozici dva zážehové a tři vznětové agregáty. K motorům 2.6 l/103 kW a 2,5 l/81 kW se na přání dodává i čtyřstupňová samočinná převodovka. Pohon všech kol, u Volkswagenu tradičně označovaný jako Syncro, lze kombinovat buď se vznětovou pohonnou jednotkou 2,4 l/50 kW, nebo zážehovým motorem 2,5 l/81 kW.
Přístrojová deska společná pro všechny vozy řady Transporter/Caravelle na sobě nenechává znát, že by patřila do užitkového segmentu. Svým designem, použitými materiály a přehledným uspořádáním by se totiž hodila i do osobního automobilu. Otázka bezpečnosti posádky samozřejmě nezůstala pozadu, o čemž svědčí již zmiňovaná standardní montáž dvou airbagů do osobních typů této řady. Samozřejmostí jsou výškově stavitelné úchyty pásů. K důležitým prvkům rovněž patří například sériově dodávaný posilovač řízení a rozměrnější vnější zpětná zrcátka.
Cena v době testu nebyla známa.
Volkswagen transporter t4 notarzt
(Patrik Kavickcý , 30. 6. 2015 17:12)