Volkswagen Sharan GL VR6 1996 - TEST
Celý článek nově na:
V modelové řadě VW Sharan stojí na čele motoricky vyspělé provedení VR6, které představuje nejvyváženější spojení temperamentu a prostornosti.
Volkswagen Sharan VR6 je ve své kategorii skutečný rychlík. Kdyby v něm jezdil průvodčí, mohl by proštípnout maximálně sedm jízdenek. Cestující vpředu mají první třídu, do třetí řady ať si sednou raději děti. Na zádi wolfsburgského vlaku ještě najdeme zavazadlové oddělení o objemu 256 litrů. Uznání patří také palubnímu komfortu, neboť sharan nabízí roztomilé pohodlí statné limuzíny. V poměrně prostorné kabině verze VR6 s úrovní výbavy GL máme k dispozici kromě jiných vymožeností například otáčecí sedadla. V létě se ovšem můžeme obejít bez sauny, neboť vlivem horka se vůz promění v ohnivou pec. Takže nezbývá nic jiného než doobjednat účinný klimatizační systém. Pokud sharanu někdo jiný neočekávaně zkříží koleje, dvojitý airbag a protiblokovací systém ABS udělají vše, aby ochránili životy posádky.
Sharan VR6 pohání zážehový šestiválec o zdvihovém objemu 2,8 l, který se již osvědčil v golfu a passatu. Tento výkonný motor, vybavený samozřejmě elektronickým vstřikem paliva Bosch Motronic a trojcestným řízeným katalyzátorem, promění každou tramvaj v rychlík. Není tedy pro něj žádný problém zařadit sharan k nejdynamičtějším chlapíkům svého cechu, neboť jeho 174 koně suverénně a nehlučně přivede 1780 kg těžký kočár až těsně před hranici 200 km/h. Řidič přitom jistě ocení také neobyčejně přesnou pětistupňovou mechanickou převodovku, přičemž na přání může wolfsburgský výrobce zamontovat do vozu čtyřstupňový automat. Do jízdního řádu lze zaznamenat jedinou negativní poznámku upozorňující na škubání při řazení a na trakční problémy při jízdě po mokré vozovce.
Sharan GL VR6, vyplňující v nabídce Volkswagenu mezeru mezi modely Passat Variant a Caravelle, nemá zlevněné tarify. Pokud je jeho řidič dynamicky založen, musí počítat se spotřebou kolem 15 litrů bezolovnatého benzínu na 100 km. Na oplátku ale bude mít v ruce ohnivý, rychlý a suverénní velkoprostorový automobil atraktivního vzhledu. V německu stojí verze VR6 plných 51 750 DEM, na českém trhu se sharany zatím neprodávají.
Cena v době testu na německém trhu činila 51 750,- DEM
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.