Volkswagen Polo Classic 1996 - nový model
Celý článek nově na:
K nejprodávanějším automobilům z Wolfsburgu patřil ve své době ojedinělý Volkswagen Derby.
Ačkoliv VW Derby nikdy nedosáhl prodejního úspěchu svých následovníků golfu nebo pola, stal se s 400 000 prodanými vozy během osmdesátých let poměrně rozšířeným automobilem. Jeho tradiční stupňovitá záď inspirovala wolfsburgské konstruktéry k navržení tříprostorové karoserie, se samostatným zavazadlovým prostorem, která vznikla modifikací pola, což ostatně vyjadřuje jeho doplněk Classic v názvu. Záď tak pohltí 455 litrů zavazadel, což je v porovnání s původním dvouprostorovým polem o 210 litrů víc a dokonce o 135 litrů překonává i VW Golf. nový model povyrostl o 450 mm a je tím pádem stejně dlouhý jako například Seat Cordoba, se kterým má také shodná podvozek.
Interiér Volkswagen Polo Classic nepřekvapí žádnou převratnou novinkou. Proč také, když se konstruktérům z Wolfsburgu líbily všechny prvky v kabině seatu natolik, že je přejali v celé jejich kráse. Bez nadsázky se tedy dá říci, že klasik z Wolfburgu se podobá svému španělskému bratru jako vejce vejci a pouze zadní křídlo zůstalo někde na hranicích. je však třeba doplnit, že stejně jako jiné modely se znakem VW v přední masce se i polo classic vyrábí s typicky německou precizností. Ta se projevuje nejen v interiéru vozu, ale i v motorovém prostoru a zejména v jízdních vlastnostech.
Polo Classic si ponechalo zaké motory z Wolfsburgu. Zákazník si může vybrat jeden ze čtyř zážehových a vznětových čtyřválců 1.4, 1.6 a 1.9 s výkonem od 44 do 55 kW. Pozoruhodný motor 1.6 l/74 kW, který za svých rovných sto koné vděčí především sacímu potrubí proměnlivé délky.
Ve standardní výbavě mají všechny nabízené verze airbag před řidičem i spolujezdcem, řízení s posilovačem, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče i 14palcová kola s ráfky o šířce 185 mm. Za protiblokovací systém ABS je nutno v Německu připlatit 1470 marek. Takto vybavená Volkswagen Polo Classic by m ohl svého španělského dvojníka lehce předběhnout.
Cena v době testu na německém trhu začínala na 22 820,- DEM