Volkswagen Polo 75 Automatic Indianapolis 1996 - TEST
Celý článek nově na:
S nově zkonstruovanou samočinnou čtyřstupňovou převodovkou udělalo Polo poslední krok na cestě do světa velkých vozů.
Volkswagen Polo již dávno nepatří mezi vozy, které se bojácně krčí v koutku. O tom svědčí nejnovější provedení Pola s typovým označením Indianapolis, kterému konstruktéři z Wolfsburgu vložili do vínku zdravé sebevědomí a vybavili jej téměř vším, co dnes patří k běžnému standardu, zvyšujícímu bezpečnost a jízdní komfort. Prostor pro cestující vpředu se zvětšil na úkor pohodlného sezení vzadu, což posádka citelněji pocítí při jízdě na delší vzdálenost. Ani na cestě třeba na dovolenou k moři nemusí mít osoby na zadních sedadlech obavu, že na konci vypadnou z pola rozlámaní a utahaní a budou svorně tvrdit, že příští rok raději zůstanou doma. Do vozu byla totiž zabudována skvěle anatomicky tvarovaná sedadla, která by každý lékaž doporučil vlastní babičce ke kvalitnímu odpočinku.
Dobrý pocit z Pola 75 umocňuje i jeho poměrně bohatá výbava. Vůz standardně obsahuje airbag pro řidiče i spolujezdce, výškově nastavitelný volant, napínače bezpečnostních pásů, řízení s posilovačem a kola z lehké slitiny. Za příplatek si lze objednat protiblokovací systém ABS, elektricky vyhřívaná přední sedadla, dělená zadní sedadla, elektricky ovládaná boční okna vpředu, centrální zamykání, tónovaná skla a dokonce i metalízu. Největší změnou oproti předchozí variantě Pola je řazení. Nově zkonstruovaná samočinná převodovka má oproti bezestupňové, kterou jsou vybaveny například fiesta nebo punto, čtyři dobře odstupňované převodové stupně. Jízda s vozem Volkswagen Polo 75 Automatic Indianapolis je ve srovnání s modelem vybaveným klasickou přímo řazenou pětistupňovou převodovkou mnohem pohodlnější a bezpečnější. Ovládání automobilu se totiž omezí na pouhé přidávání nebo ubírání plynu a brzdění. Sportovní program, který používá například samočinná převodovka vozu Opel Corsa, není vůbec zapotřebí. Pod kapotou Pola se totiž ukrývá motor o objemu 1.6 litru s výkonem 55 kW, kterému byla převodovka ušita takříkajíc na míru. Ve spojení s ní se z malého wolfburgského vozu stává pravý partner, silný a relativně tichý. Bohužel ale nic není zadarmo. V porovnání s manuální převodovkou ubírá automatika Polu 75 při zrychlení z klidu na 100 km/h 1,8 sekundy, přičemž průměrná spotřeba stoupne o 1,4 litru bezolovnatého benzínu na 100 km.
Volkswagen Polo se stal malým mezi velkými. Nenápadně si to razí po silnicích a dokáže se vyvarovat nedozrálému hopsání svých předchůdců. Díky kvalitnímu podvozku pro něj každá zatáčka představuje pouze neškodné nahnutí. Pocit bezpečí za jízdy umocňují dostatečně dimenzované brzdy. Nové Polo 75 patří plným právem do rodiny automobilů Volkswagen. K tradiční užitné hodnotě, provozní spolehlivosti, hospodárnosti a kvalitě zpracování navíc přidává originální vzhled a ve své třídě velmi dobré jízdní vlastnosti, využitelný vnitřní prostor, bezpečnost a poměrně bohatou standardní výbavu. Na německém trhu lze Volkswagen Polo 75 Automatic Indianapolis koupit za 24 535 marek. Do České republiky se provedení se samočinnou převodovkou zatím nedováží a v letošním roce se ani nepočítá s jeho prodejem u nás.
Cena v době testu na německém trhu činila 24 535,- DEM
Komentáře
Přehled komentářů
Jezdím s uvedeným autem 5 let (r.v.98; obsah 1,6; najeto cca 140 tis. km; ). Jediné, co na tomto voze oceňuji, je výkon motoru (akcelaerace a rychlost)- jen tak mi někdo neujede...; samozřejmě tomu odpovídá i moje spotřeba - cca 8 l benzínu (při \"opatrné\" jízdě lze i méně). Autu chybí 6. rychlostní stupeň - při rychlosti nad 90 km/hod. to chce vatu do uší. Interiér je více než chudý !!; Zaznamenal jsem řadu nákladnějších poruch- např.:zapalovací jednotka; probitá hlava rozdělovače a kabely ke svíčkám (nemělo souvislost), spálený motorek stahování okna, vadný startér, prasklá konstrukce sedačky a další...Mohl jsem mít smůlu, ale již bych si podobný typ nekoupil.
Super autíčko
(rosta, 17. 4. 2011 19:30)
Vlastním polo 1.9 SDI a mohu říci že jsem lepší auto neměl.Super spotřeba,okolo 4,5 l nafty.Žádné investice krom provozních náplní.Nedám na něj dopustit
VW Polo
(tzal, 17. 4. 2011 19:32)