Volkswagen Passat 1996 - nový model
Celý článek nově na:
Reprezentant Volkswagenu ve střední třídě osobních vozů vstupuje do modelového roku 1997 ve výrazně inovované podobě.
Nový sedan Passat, který tvoří vrchol v nabídce osobních automobilů koncernu VW, se veřejnosti předstvil již na podzim 1996 a vystřídá tak modelové provedení z roku 1993. V porovnání s ním je mírně větší, například délka a rozvor vzrostly na 4670 mm a 2700 mm, tedy o 65 mm, resp. 75 mm. Podstatně markantnější jsou ovšem stylistické úpravy nového Passatu. Vůz má oproti svému předchůdci zcela přepracovanou střešní partii, jež se v souladu s nynějším trendem více zaoblila. Je však přitom pozoruhodné, že přední maska nedoznala prakticky žádné změny. Inovace designu s sebou přinesla také zlepšení aerodynamiky vozu, jenž díky součiniteli odporu vzduchu cx = 0,27 zaujal v tomto ohledu jedno z předních míst mezi osobními vozy. Volkswagen se také zaměřil na zvýšení životnosti karoserie, která je proto kompletně galvanizována.
Od předchozího modelového provedení se nový Passat liší také svým interiérem, která se vyznačuje sportovnějším duchem. Ve standradní výbavě nechybějí kromě protiblokovacího systému ABS a tradičních airbagů pro řidiče a spolujezdce dokonce ani boční vzduchové vaky, čímž se Passat řadí mezi nejbezpečnější osobní automobily. je pozoruhodné, že Volkswagen změnil označování úrovní výbavy vozu. Jeho základní provedení, jež zahrnuje například elektrické ovládání bočních oken, determální skla či seřiditelný volant, si zákazník může podle svých představ zušlechtit jednou ze tří hierarchicky uspořádných příplatkových souprav doplňků. První z nich, Comforline, zvyšuje pohodlí, Trendline vtiskne novému Passatu sportovnější charakter a paket Highline jej promění ve velmi luxusní sedan, jenž si nezadá s vozy vyšší třídy. Na zváštní přání může automobil obsahovat také samočinnou klimatizaci, xenonové hlavní světlomety a navigační systém.
Nynější modelové provedení Passatu má zdokonalenou konstrukci, přičemž nejvýznamnější změny tkví v novém čtyřprvkovém zavěšení předních kol a inovované brzdové soustavě s kotouči na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením , a nejpokročilejším systému ABS. K pohonu slouží široká paleta zážehových a vznětových motorů o výkonech 66 až 142 kW, zahrnující také turbodiesely s přímým vstřikováním. Novinku představují zážehové motory s pětiventilovým rozvodem, vyvinuté v rámci koncernu. Jde o čtyřválec 1,8 l/92 kW, pětiválec l,8 l/110 kW s turbodmychadlem a 5VR o shodném výkonu, i špičkový šestiválcový motor 2,8 l/142 kW s proměnným časováním ventilů a délkou sacího potrubí. Ten se však montuje jen do Passatu syncro s pohonem všech kol. Automobily jsou standardně vybaveny pětistupňovou mechanickou převodovkou, verze s motory o výkonu 92 kW a výše mohou mít na přání čtyřstupňovou samočinnou převodovku tiptronic s inteligentním programem řazení DSP.
Cena v době testu nebyla známa.