Toyota Starlet 1996 - nový model
Celý článek nově na:
Nejmenší typ vyráběný japonským gigantem Toyotou, Starlet, jehož první generace se evropským zákazníkům představila v roce 1978, letos přichází ve zcela novém provedení.
Již pátá generace sympatického malého vozu se představila letos v Ženevě. Toyota Starlet je velmi dobře známá jako jeden z nejspolehlivějších vozů brázdících silnice starého kontinentu, o čemž svědčí různá nezávislá hodnocení především německých institutů. Na úspěchy svých předchůdců stejného jména hodlá navázt i zatím poslední provedení Starletu.
Nové tvary dvouprostorové karoserie upoutají jednoduchým nevtíravým stylingem. Oproti předcházející verzi se vyznačuje vyváženějšími proporcemi. Krátká příď s asijskými šikmými světlomety je zdůrazněna kapotou motoru se dvěma prolisy, kterou zdobí emblém Toyoty. Z boku nepřekvapí žádný výrazný stylistický prvek kromě dolního okraje bočních oken, jenž je v přední části elegantně snížený. Nejvýraznějším designerským prvkem zádě jsou samozřejmě zadní sdružené svítilny. Svým tvarem poněkud připomínají Rover Mini nebo Nissan Micra. Dobré aerodynamické vlastnosti jsou znát už od pohledu. Dokládá je i koeficient čelního odporu vzduchu s hodnotou cx = 0,33. K dobrému obtékání vzduchu přispívají i takové detily jako například horní hrana zadních výklopných dveří.
Uvnitř tří - nebo pětidveřového vozu může najít místo až pětičlenná rodina s poněkud menšímy nároky na zavazadový prostor, jehož objem činí 214 litrů. Marketingová strategie japonských manažerů však malý Starlet nesměřuje mezi rodinné automobily, ale spíše do města či jako druhý vůz na nákupy. Výbava ovšem není o nic ochuzena. Zatímco sériově obsahuje například třetí brzdové světlo, přední bezpečnostní pásy s napínači nebo zadní opěradlo dělené v poměru 60:40, na přání jsou k dispozici airbagy pro řidiče a spolujezdce, ABS, klimatizace, centrální zamykání či posilovač řízení.
Kompaktní Starlet je osazován pouze čtyřválcem 1,3 l/55 kW. Jeho vlastnosti však plně odpovídají nárokům většiny zákazníků. Díky šestnáctiventilové hlavě pohonné jednotky má slušný výkon i hodnotu točivého momentu 115 N.m/4300 1/min. Tyto parametry jsou pro více méně městský vůz velmi dobré, a tak není divu, že ve spojení s pětistupňovou mechanickou převodovkou dokáže uhánět rychlostí až 170 km/h. Na přání zákazníka se dodává i samočinné řazení, jehož tři stupně odpovídají zaměřením převážně na přeplněné ulice velkých aglomerací. Toyota Starlet se nenechá zahanbit ani spotřebou, která ve městě činí 7,1 l/100 km.
Cena v době testu nebyla známa.
Komentáře
Přehled komentářů
Vlastním léta dovezenou ojetou Starletku, živá s nízkou spotřebou, bezzávadová - opravujete jen to co zničíte sami, nebo co se běžně opotřebuje ( brzdové destičky...)
Starlet
(Masarik, 18. 4. 2011 15:21)
Na tohle auto nedám nikdy dopustit protože nemá skoro žádnou chybu.Máme tento druh už více jak 10 let a jediné co se muselo měnit byl olej.Jediná jeho chyba je špatná dostupnost náhradních dílů.Mám s tím vlastní zkušenost a je to velký problém sehnat.
Starlet dostojí svého jména
(Richard, 7. 5. 2014 9:20)