Toyota Land Cruiser 90 3.4i GXL 1997 - TEST
Celý článek nově na:
Toyota Land Cruiser 90 3.4i se špičkovou výbavou GXL nabízí téměř vše, co lze od luxusního off-roadu očekávat.
Loňská novinka mezi terénními automobily, Toyota Land Cruiser 90, se poměrně rychle etablovala na českém trhu. Náš test nyní absolvovalo špičkové provedení tohoto off-roadu opatřené nejvyšším stupněm výbavy GXL a výkonným zážehovým motorem 3.4i V6. Doplňme, že s uvedenou výbavou se prodává též verze poháněná motorem 3.0 TD.
Vzhledem se provedení Land Cruiser 90 neliší od svých chudších sourozenců. Karoserie testovaného vozu byla opatřena kombinací světlejších a tmavších barev, charakter off-roadu podtrhoval ochranný rám z chromovaných trubek na přídi i po bocích vozu a litá kola s líbivým pětipaprskovým vzorem. Majestátnost Land Cruiseru 90 s nejbohatší výbavou však vynikla po usednutí do prostorné kabiny s koženým čalouněním v citlivě sladěných šedých tónech. Výraz luxusu posilovalo také dřevěné obložení palubní desky a středové konzoly, které jsou přehledně uspořádány. Pozornost upoutají přístroje určené výhradně pro terénní automobily: sdružený podélný a příčný sklonoměr spolu s kompasem. Doplňuje je vícefunkční displej zobrazující nejrůznější údaje od vnější teploty a atmosférického tlaku přes výšku až po průměrnou rychlost jízdy. Přístroje jsou soustředěny do kapličky uprostřed palubní desky a není nezajímavé, že jde o displeje z tekutých krystalů. Přední sedadla s koženým potahem jsou pohodlná a mají dobré boční vedení, ani cestující vzadu si na nedostatek komfortu nemohou stěžovat. Výbava GXL dále zahrnuje například airbag pro řidiče a spolujezdce, samočinnou klimatizaci, audiosoupravu se čtyřmi reproduktory či tempomat. Zákazník si za příplatek může pořídit jen metalízu, neboť prakticky všechny myslitelné prvky komfortu a bezpečnosti land Cruiser 90 3.4i GLX již obsahuje.
Kombinace samočinné čtyřstupňové převodovky a terénního automobilu v nás zpočátku vzbuzovala nedůvěru. Jak jsme se však přesvědčili i při jízdě v obtížnějším terénu, toto spojení není na závadu. Uvedené ústrojí má navíc kvalitní regulační elektroniku, která se kromě dalších funkcí stará o optimální řazení. Ve výbavě Land Cruiser 90 nechybí ani dvoujstupňová přídavná převodovka se závěrkami mezinápravového a zadního diferenciálu. Přesto tento luxusní vůz podobně jako drtivá většina ostatních off-roadů spíše zdobí ulice měst a letovisek. Spokojeni jsme byli též se zážehovým vidlicovým šestiválcem 3,4 l/131 kW, jenž se vyznačuje příkladně kultivovaným během. Ani z hlediska jízdních vlastností nelze 90-ce nic významného vytknout. Přestože má tento vůz komfortní pérování, je při průjezdu zatáčkami dostatečně stabilní. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením jsou navýsost účinné a totéž platí i o posilovači řízení. A tak lze za nectnost Land Cruiser 90 3.4i GLX považovat jen poměrně vysokou spotřebou paliva, neboť jsme tovární kombinovanou hodnotu 14,1 l bezolovnatého benzinu na 100 km výrazně překročili.
Cena v době testu činila 1 542 000,- Kč