Toyota Corolla 1.6i Liftback 1997 - TEST
Celý článek nově na:
www.autostories.cz
Corolla v provedení liftback se vyznačuje elegantně uhlazenými tvary a díky motoru 1.6i ji nechybí ani chuť do života
Nová Toyota Corolla se pomalu ale jistě zabydluje nejen na evropských silnicích. Neotřele tvarovaný zástupce největší japonské automobilky mezi vozidly nižší střední třídy je na českém trhu v celkem čtyřech karosářských variantách: třídveřový hatchback, pětidveřový liftback, sedan a kombi.. V tomto testu se podrobněji podíváme na verzi se splývavou zádí liftback. Sáhli jsme přitom po jejím nejdražším provedení poháněném čtyřválcem 1.6i, které se prodává pouze s výbavou Linea Luna. Doplňme, že corolla liftback je k mání také s motorem 1.4 l/63 kW.
O 170 mm delší verze se splývavou zádí má shodné markantní stylistické prvky jako hatchback. Jsou jimi oválné hlavní světlomety, jednoduchá maska chladiče či zadní skupinové svítilny ve tvaru hmyzích očí. Nejlíbivější liftback může mít karoseii s černým perleťovým lakem, jenž obzvlášť dobře ladí s chromem děrované masky (na fotce základní verze). Splývavou záď může doplnit křídlo, které kromě aerodynamické funkce zamezuje zašpiňení zadního okna, které je navíc vybaveno samozřejmě stíračem. Působivost automobilu zvyšují také litá kola.
Corolla liftback se svým interiérem neliší od verze se strmou zání. Ocenili jsme tedy jeho přehlednost a kultivovanost, navíc se nám v testovaném voze libila jak zajímavá kombinace barev, tak svěží vzory velurového čalounění. Výbava Linea Luna je poměrně bohatá. Zahrnuje například airbag řidiče i spolujezdce, elektrické ovládání bočních oken a seřízení vnějších zpětných zrcátek či centrální zamykání s imobilizérem. Základní objem zavazadlového prostoru liftbacku činí 372 l, což je na danou třídu mírně nadprůměrná hodnota. Rozměrnými dveřmi dobře přístupný zavazadelník lze samozřejmě zvětšit sklopením asymetricky dělených zadních sedadel.
Zážehový čtyřválec 1,6 l se čtyřventilovou technikou poskytuje výkon 81 kW a točivý moment 145 N.m. Tyto hodnoty jsou pro corollu o pohotovostní a celkové hmotnosti 1170, resp. 1615 kg víc než dostatečné. jak jsme si ověřili, i při poměrně značném obsazení nepostrádá automobil živost. Dalšími klady tohoto motoru jsou značná pružnost a rozumná spotřeba paliva. Během testu jsme tovární údaj 8 litrů bezolovnatého benzínu na 100 km překročili jen mírně. Výhrady nelze mít k přesnému řazení a dostatečně účinným brzdám. Podvozek corolly je naladěn komfortně, což se projevuje o poznání větším nakláněním vozu při rychlých průjezdech zatáčkami. Při vyšších rychlostech jsme zaznamenali, nejspíše vlivem příliš účinného posilovače řízení, neklidné chování automobilu.
U testovaného exempláře nás dále nepotěšil nepřesný palivoměr. Cena za liftback Toyota Corolla 1.6i Linea Luna je s ohledem na jeho kvality přiměřená.
Cena v době testu činila 567 000,- Kč