Toyota Carina E 2.0 TD GL 1996 - TEST
Celý článek nově na:
Inovovaná Carina E ve spojení se zbrusu novým turbodieselem 2.0 TD patří mezi nejvyspělejší vozy střední střídy na českém trhu.
Toyota nabízí model Carina E v karosářských verzích sedan, liftback a kombi, jakož i ve dvou stupních výbavy: XL a luxusnějším GL. Dále má zákazník na výběr tři motory, dva zážehové 1.6 a 2.0 a jeden turbodiesel. Z uvedených možnostní jsme testu podrobili typ Carina E s přeplňovaným vznětovým motorem 2.0 l/61 kW a s výbavou GL.
Inovované provedení Cariny E působí v porovnání se svým modelovým předchůdcem z roku 1992 reprezentativnějším dojmem. Hlavní zásluhu na tom má působivá čtyřdveřová tříprostorová karoserie, která nepostrádá aerodynamicky jemné linky. Příznivý dojem umocňoval kvalitní lak testovaného automobilu, se kterým ladilo také tmavě modrošedé zbarvení palubní desky. Toyota se přitom nesnažila plastem imitovat za kažnou cenu kožené čalounění. Přístrojové vybavení je dobře čitelné a přestože vůz pohání přeplňovaný vznětový motor, řidič má k dispozici otáčkoměr. Škoda jen, že výrobce nepamatoval také na ukazatel plnícího tlaku turbodmychadla. Standardní výbava GL zahrnuje aibag nejen pro řidiče, ale i spolujezdce. Tím Carina E získala cenné body na úkor konkurence. Na druhé straně však druhý bezpečnostní vak, mimochodem velmi citlivě zakomponovaný do přístrojové desky, výrazně omezil objem uzavíratelné skříňky před spolujezdcem. Posádka má ovšem k dispozici další odkládací prostory, například mezi předními sedadly a ve výplních dveří. Mezi pozoruhodné prvky v tomto ohledu patří malá skříňka s výklopným víkem pro brýle u prostředního zpětného zrcátka. Řidič a spolujezdec navíc mají v soustavě osvětlení interiéru vlastní bodové lampičky. Komfort zvyšuje elektrické ovládání oken předních dveří a seřízení vnějších zpětných zrcátek, které jsou součástí výbavy GL. Sedadla s textilným čalouněním jsou pohodlná, mají dobré boční vedení a na předních místech lze seřídit výšku jejich sedáku. Prostorností interiéru i dobře přístupného zavazadlového prostoru o základním objemu 545 litrů. Carina zaujímá ve své třídě jedno z předních míst.
Obliba osobních automobilů se vznětovými motory neustále stoupá a zbrusu nový čtyřválcový turbodiesel 2C-T v Carině E tento trend nepochybně podpoří. Je totiž překvapivě tichý, na čemž má zásluhu také důkladná hluková izolace kabiny, a prakticky bez obvyklých vibrací. Dvoulitrový motor dále poskytuje s ohledem na pohotovostní hmotnost výkon 61 kW. Řidič však ocení především jeho vitalitu a neobyčejnou pružnost, neboť největší točivý moment 175 N.m je k dispozici v rozmezí 2000 až 3000 otáček za minutu. Rozběh motoru doprovází hvízdavý zvuk turba, který však není nepříjemný. Podvozek Cariny E se vyznačuje o poznání tvrdším pérováním, než by se očekávalo, vůz zato ochotně drží stopu i při průjezdu ostřejšími zatáčkami a vůbec se nechová záludně. K dobré ovladatelnosti přispívá možná až příliš účinný posilovač řízení, brzdy plně odpovídají jízdním výkonům vozu.
Toyota Carina E 2.0 TD GL se na českém trhu prodává za 673 000 Kč včetně DPH, což je přijatelná cena vzhledem k užitným vlastnostem vozu. Majitel také ocení poměrně úsporný provoz turbodieselu, jenž podle továrních údajů vyžaduje průměrně 6.5 litru nafty na 100 km.
Cena v době testu činila 673 000,- Kč
Komentáře
Přehled komentářů
Carinu E 1.6, jsem koupil před necelým měsícem... Od začátku jsem naprosto fascinován skvělými jízdními vlastnostmi, prostorem a pohodlím...spotřeba do 8 litrů a to při ostřejší jízdě. Díky nesmyslnému českému rčení "Japonec až nakonec" (díky němuž si většina čechů raději pořídí nějakou německou zbořku), jsem ji koupil za 30tis... a to ve skvělém stavu. Octavii stejného roku a poloviční kvality bych koupil za min.80tis... Jsem naprosto spokojen.
Carina E - maximální spokojenost
(mircius, 18. 4. 2011 14:28)