SsangYoung Musso 602 EL 1996 - TEST
Přestože je rodina terénních vozů poměrně široká, jejích členů neustále přibývá. Důkazem toho je napříkld jihokorejský automobil SsangYoug Musso.
Automobilky s jihu Korejského poloostrova dnes prakticky nemají problémy s odbytem svých vozů. Na náročných západní trzích se prosazují především nižšími cenami. Tomuto trendu se objemem výroby částečně vymyká čtvrtý největší jihokorejský výrobce SsangYong Motor Company. Ten navázal spolupráci s koncernem Mercedes-Benz a výsledkem jsou automobily, které mají pod kapotou motory s třícípou hvězdou ve znaku.
V roce 1994 se začal vyrábět model s označením Musso, kterého se během dvou let prodalo na celém světě více než 80 000 kusů. K jeho pohonu slouží buď zážehový čtyřválec o objemu 2,3 l nebo 3,2 litrový šestiválec, či vznětový řadový pětiválcový motor 2,9 l/73 kW. Tvar karoserie byl pečlivě vypracován pomocí počítačových programů. Záď automobilu je stejně mohutná jako konfekční velikost XXL. Standardní výbava vozu Musso 602 EL je poměrně vysoká. Vůz obsahuje řízení s posilovačem, výškově stavitelný volant, elektricky ovládaná boční okna a centrální zamykání. Protiblokovací systém brzd ABS a boční výztuhy ve dveřích zvyšují pocit bezpečí. Stávající model však postrádá airbag pro řidiče. Ten se začne do vozů standardně montovat teprve v druhé polovině roku 1996. Při celkové délce 4640 mm se nelze divit, že je uvnitř tolik místa. Do zavazadlového prostoru základního objemu 780 litrů lze po sklopení zadních sedadel naložiz úctyhodných 1910 litrů zavazadel.
Automobil SsangYong Musso 602 EL má pod přední kapotou uložen vznětový pětiválec Mercedes-Benz, který zejména díky ploché křivce průběhu točivého momentu vykazuje vysokou pružnost. Ve spojení s mechanickou pětistupňovou převodovkou a přiřaditelným pohonem předních kol dosáhne podle výrobce průměrná spotřeba přijatelné hodnoty 9,9 litru nafty na 100 km. Pohon pouze zadních nebo obou náprav lze podle potřeby měnit během jízdy až do rychlosti 70 km/h. Zadní diferenciál je opatřen viskózní spojkou, která zabraňuje prokluzu kol při jejich nestejném zatížení v terénu. Musso dokáže v případě potřeby jet až rychlostí 145 km/h a zrychlit z klidu na 100 km/h za 21,1 s. Jízdním komfortem se řadí na špičku v kategorii terénních vozů.
Pouze při přejezdu krátkých příčných nerovností reaguje pérování trochu pomaleji a necitlivěji.
Cena v době testu na německém trhu činila 47 900 DEM