Škoda Felicia Fun 1.6i 1997 - TEST
Škoda patří mezi nemnoho automobilek, jejichž nabídka zahrnuje také vůz vysloveně pro rekreaci a volný čas.
S prvním automobilem rekreačního charakteru přišla mladovoleslavská automobilka již na podzim 1993, kdy na autosalonu IAA ve Frankfurtu představila provedení Pick-Up Fun v působivém žluto-bílém zbarvení. Tenkrát ale šlo víceméně jen o pick-up zušlechtěný na přídi i za kabinou ochranným trubkovým rámem a doplněný o lavicové sedadlo za místy řidiče a spolujezdce. Když vstoupila na trh felicia, bylo jen otázkou času, kdy firma Škoda připraví také její rekreační provedení. To se stalo ozdobou expozice na loňském ženevském autolasonu, přižemž zdědilo i příhodné jméno Fun.
Rekreační automobil Felicia Fun je v porovnání se svým předchůdcem víc než jen jednoduchá modifikace pick-upu a doplňky kosmetického charakteru. Ten samozřejmě posloužil za základ, avšak vůz v době skrývá řadu pozoruhodných prvků. Nejde jen o karoserii s jásavou kombinací dvou žlutých odstínů a ozdobami v podobě zvlášť navrženého ochranného rámu na přídi a střešního nosiče. Unikátní prvek představuje pohyblivá zadní stěna kabiny se skládací lavicí, která umožňuje zvětšit přepravní kapacitu vozu na čtyři cestující. Jak jsme si vyzkoušeli, díky promyšlenému mechanismu není tato operace ani časově, ani fyzicky náročná. Přestože výrobce doporučuje k manipulaci se stěnou dvě osoby, rozložení i složení zvládne i jednotlivec behěm několika desítek sekund. Lavice byla vzdor našemu očekávání poměrně pohodlná a plně vyhoví při cestách na krátké vzdálenosti, při nichž se cestující mohou nechat ovívat příjemným vánkem. Pouze nástup a výstup přes sedadlo spolujezdce jsou poněkukd nepohodlné.
Také interiér prozrazuje charakter vozu, a to zejména použitím efektní žluté barvy. V ní jsou vyvedeny číselníky přístrojů, čalounění, kožený potah věnce volantu, hlavice řadicí páky a rukojeť parkovací brzdy. Toto zbarvení však není příliš praktické, neboť se brzy ušpiní. Palubní deska v šedém odstínu pochází z felicie stejně jako středová konzola a ovládací prvky. Ložný prostor vozu o ploše 1792 či 1152 litrů ve dvou-, resp. čtyřmístném uspořádání umožňuje přepravovat nejrůznější sportovní a rekreační náčiní - horskými koly počínaje a například surfovými prky konče.
Do rekreační felicie montuje mladoboleslavská automobilka pouze zážehový čtyřválec 1,6 o výkonu 55 Kw s vícebodovým elektronickým vstřikováním paliva spojený s mechanickou pětistupňovou převodovkou. Jak jsme si ověřili, tento motor uděluje vozu i při plném obsazení čtyřmi dospělými osobami vítanou živost. Součástí výbavy je též posilovač řízení a ABS.
Ceno vozu v době testu činila 340 900,- Kč