Škoda Felicia Combi GLXi 1,3 1997 - TEST
Domácí prodejní statistiky za minulý rok říkají, že Škoda Felicia Combi je nejoblíběějším rodinným vozem v České republice. Šanci stát se rodinným ideálem také v roce 1997 má tento automobil především s motorem 1,3 l vybaveným nyní vícebodovým vstřikováním paliva u obou výkonových provedení, tedy 40 i 50 kW.
Není žádným tajemstvím, že Škoda Felicia Combije nejoblíbenějším rodinným automobilem v České republice především vlivem výhodného poměru užitná hodnota/cena. Od nového modelového roku nabízí Škoda u Felicií kromě známého rozdělení podle výbav na LX a GLX ještě podrobnější členění na Standard, Special, Super, Comfort a Classic. Nyní navíc nelze kombinovat jakoukoliv z výbav GLX se slabším 40 kW motorem. Cenově nejvýhodnější GLX tedy pohání motor 1,3 l/50 kW. Po něm sáhnou také ti, kteří se hodlají svižněji vozit, ale nechce se jim připlácet na koncernový čtyřválec 1,6l/55 kW téměř čtyřicet tisíc korun. Naším testem prošla Felicia Combi GLXi v dobře vybavené variantě Classic, a jak naznačuje písmenko I v označení, se škodováckým motorem 1.3 MPI za 317 300,- Kč. Zatímco největší výkon zůstal s loňskou padesátkou shodný, točivý moment vzrostl u letošního MPI za 100 na 106 N.m. Důležitý je rovněž průběh jeho ploché křivky, jež vrcholí již při 2600 otáčkách za minutu. Plných 100 N.m přitom nabízí v rozsahu 2500 až 4300 1/min. To se odrazilo v lepší dynamice i nižší spotřebě paliva. S novým rokem nepřišlo ovšem pouze vícebodové vstřikování, ale drobná vylepšení najdeme i jinde na voze. Sem patří například pro verze GLX vnější zrcátka lakovaná v barvě vozu. V interiéru můžeme zmínit kupříkladu zpožďovač vnitřního osvětlení nebo velmi praktické, i do verze LX sériově montované, dálkové otevírání zadních výklopných dveří. Standardní výbava GLX Classicu jinak obsahuje centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, imobilizér nebo hliníková kola. V testované vozu byly navíc oba airbagy a ABS, dohromady za velmi přijatelný příplatek 39 400 Kč.
Při jízdě jsou úpravy pod kapotou znát. I když výkon 50 kW je pro vůz s pohotovostní hmotností jedné tuny tak akorát, síla motoru v širokém spektru otáček je nepřehlédnutelná. V menším obsazení se Felicia Combi nebránila ani dynamickému stylu cestování a při rodinné jízdě nebylo potřeba tak často podřazovat. Spotřeba se ale dost citelně odvíjela podle způsobu jízdy a pohybovala se mezi 6 až 8,5 l/100 km. Subjektivně jsme nepociťovali inzerovanou nižší hlučnost, která spíše vyplývá ze změněné výkonové charakteristiky, kdy již není třeba motor tolik vytáčet. V dalším z testů potvrdila Škoda Felicia Combi, že je za celkovou cenu 356 700 korun kvalitním, dobře vybaveným rodinným automobilem, jehož pozici v této třídě u nás může máloco ohrozit.
Cena v době testu činila 356 700,- Kč
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.