Saab 99
V roce 1963 vyjely první prototypy nového modelu 99. Byly to čtyři automobily, které vypadaly jako obyčejná 96, ale byly delší a širší. Jezdily na švédském venkově jen v noci. Byl to podvozek nové 99, ale karoserie byla z 96. Vůz byl pojmenován „ošklivá ropucha“. Bylo velmi obtížné udržet projekt v tajnosti, proto vůz působil jako obyčejná 96. Švédští novináři díky této kamufláži nemohli odhalit nový model. Dva roky od spatření „ošklivé ropuchy“ byla 99 připravena do výroby. Tyto čtyři (ropuchy) dnes můžeme spatřit v Saab muzeu.
22.11.1967 měl Saab 99 premiéru ve Stockholmu. Na novém modelu zanechali konstruktéři více jak 400 000 hodin vývoje. Vůz měl poháněnou přední nápravu a čtyřválcový motor. Výroba nového většího modelu Saab začala v roce 1968, modelem 1969. Hlava válců byla hliníková, částečně kvůli úspoře váhy. Převodovka byla čtyřstupňová plně synchronizovaná s řadící pákou na podlaze. 99 měla všechny brzdy kotoučové. Přední a zadní partie byly vyvinuty tak, aby absorbovaly menší náraz. Měl několik výztuh ve dveřích a ostatních částech automobilu s cílem chránit pasažéry a řidiče. Byl to první velký vstřícný krok k automobilové bezpečnosti. Od této doby je Saab v čele vývoje ochrany cestujících a udává krok v oblasti bezpečnosti automobilového průmyslu.
V březnu 1970 byl vyroben model 99E Automatic s 1,7 l motorem a elektronickým vstřikováním s výkonem 95 koní.
Od dubna tohoto roku byl vyráběn 4-dveřový Sedan. V roce 1971 došlo k mnoha inovacím jako větší a výkonnější motor s obsahem 1854cm3, ostřikovače světlometů (světová novinka). Nová palubní deska (možnost výběru při koupi), větší blinkry a nové nárazníky, které byly umístěny o něco níže. V roce 1972 byly tyto nárazníky schopné vydržet náraz 8km/h bez poškození. Další světovou novinkou byly vyhřívané sedačky. V roce 1974 byl představen nový model nazvaný Combi Cupé, který byl delší o 110mm. V roce 1975 jste si mohli vybrat z dvou rozdílných karburátorů s výkonem 100 a 118 koní. Na začátku 80.let byla 99 k dostání v několika motorových a modelových verzí.
Za zmínku stojí model 99EMS (Electronik-Manual-Special). Tento model byl k dostání ve dvoudveřové verzi s 5″ hliníkovými koly, tužším podvozkem. Vůz byl o něco luxusnější ve speciální měděné jako metalické barvě. Obsah motoru byl 1985 cm3 a výkonem 120 koní s maximální rychlostí 170 km/h, s lepším zrychlením.
V roce 1973 byl představen levnější model 99L s 2-dveřovou karoserií a 1,85 l motorem a výkonem 88 koní. Všechny ostatní modely měly 2.0 l motory.
V roce 1978 v modelovém programu došlo k obrovské novince. Byl to model 99turbo. Byla to senzace pro celý svět. Saab nebyl první s turbem. Novinka byla v tom, že turbo adaptoval do obyčejného osobního automobilu. Saab měl menší turbo s možností pracovat s menším množstvím vzduchu.