Rover 620 SDi 1996 - TEST
Rover svým modelem 620 SDi myslí především na náročné příznivce naftového pohonu.
Sedany Rover 600 se na českém trhu prodávají ve třech zážehových verzích: 620 Si, 623 Si (lux) a 620 Ti se čtyřválci 2,0 l/97 kW, 2,3 l/116 kW a 2,0 l/147 kW s turbodmychadlem. Příznivci dieselů mohou mít Rover 620 SDi s přeplňovaným motorem 2,0 l/77 kW, a právě tuto verzi jsme podrobili testu.
Šestistovka předtavuje hmatatelný důkaz někdejší úzké spolupráce této britské automobilky s japonskou značkou Honda. Nelze se tedy divit, že se vůz tvarově velmi podobá modelu Accord, samozřejmě před letošním faceliftem. Rover však opatřil svůj produkt řadou vlastních stylistických prvků, například příď zdobí tradiční bohatě chromovaná maska chladiče se svislým mřížkováním, na zádi upoutá chomované lemování prostoru pro montáž státní poznávací značky. Šestistovka jako celek tak vzbuzuje dojem důstojného osobního automobilu, a o to zřejmě britskému výrobci šlo.
Interiér Roveru 620 SDi se vyznačuje s ohledem na danou třídu poměrně značnou prostorností. Přístrojová deska je přehledná a totéž platí také pro středovou konzolu, ačkoliv tam umístěné ovládací prvky soustavy větřání a topení působí poněkud levně. To, že jde o automobil britské provenience, dokazuje obložení z leštěného ořechového dřeva. Testovaný vůz měl standardní výbavu TL6, která zahrnuje airbag pro řidiče, elektrické ovládání oken a seřizování vnějších zpětných zrcátek i dálkové centrální zamykání. Pocit výlučnosti navozuje kožený potak hlavice řadicí páky a volantu s možností výškového nastavení. Pohodlná sedadla ovšem mají látkové čalounění. Řidič si může u svého místa seřídit jen vzdálenost sedáku od nožního řízení a sklon opěradla, s ohledem na danou třídu by prospělo také nastavení přítlaku v bederní oblasti. Cestujícím na zadních sedadlech jistě přijde vhod výklopná loketní opěrka ve střední části společného opěradla. zavazadlový prostor plný svým základním objemem 430 litrů požadavky většiny uživatelů.
Během prvních kilometrů může Rover 620 SDi na někoho zapůsobit poněkud rozpačitě. Běh jeho turbodieselu 2,0 l/77 kW je totiž nad očekávání hlučný. Řidič se však na to zakrátko zvykne a ocení pozoruhodnou chuť tohoto čtyrválce do života, a to především díky přímému vstřikování s elektronickou regulací. Při běžném ježdění se Rover 620 SDi odmění svému uživateli příznivou průměrnou spotřebou 5,1 litru nafty na 100 km, byť tento parametr nepatří v dané třídě osobních vozů mezi stěžejní. Řazení pětistupňové mechanické převodovky je přesné a pochvalu si zaslouží také víc než dostatečně účinné brzdy, vyladěný podvozek uděluje automobilu příjemné a nezáludné jízdní vlastnosti. Pouze pérování se zdá být zejména na méně kvalitních českých silnicích, poněkud tvrdší. Kvality Roveru 620 SDi ocení především uživatelé, kteří preferují bezpečný a pohodlný automobil pro dlouhé cesty. Tento britský vůz navíc splní i jejich požadavek výlučnosti.
Cena v době testu činila 739 900,- Kč
Komentáře
Přehled komentářů
Vlastním tento model a mohu potvrdit , že je to skutečně velmi povedené vozidlo , které musí uspokojit i náročného zákazníka jak svými jízdním vlastnostmi tak i výbavou , pohodlím, odolností a též velmi příznivou spotřebou Je velká a nenahraditelná škoda , že firma se staletou tradicí byla vytunelována a zlikvidována. To vozidlo je nadčasová klasika , které např. korejské "takyauta" nesahají ani po kotníky...
Rover 620 SDI
(albert, 20. 8. 2013 9:20)