Renault Mégane Coupé RT 2.0 i 16V - 1996 - TEST
V úvodní dvojici vozů z rodu Mégane, která přišla letos na český trh, nechyběla sportovně laděná verze.
Renault Mégane se řadí mezi vyspělé osobní vozy své třídy. O to více jsme byli zvědavi, jaký je jeho sourozenec se sportovním střihem, Mégane Coupé. Testu jsme podrobili kupé s nejvyšším stupňem výbavy RT a špičkovým zážehovým čtyřválcem 2.0 16V. Doplńme, že na českém trhu se tento model prodává také se slabším motorem 1,6 l/66 kW a méně bohaatou výbavou RN.
Mégane Coupé sice zdědil mnoho dílů od svého základního bratra, avšak stylisté Renaultu mu přesto dokázali vtisknout svébytnou tvář. Předně je v porovnání s pětidveřovým Mégane o téměř dvacet centimetrů kratší a má také o necelých dvanáct centimetrů zmenšený rozvor. Je to dáno malým zadním převisem dvoudveřové karoserie s mohutně vyhlížející zádí, což kupátku udělilo dynamický výraz. Ten ostatně podpořily i spoiler na víku zavazadlového prostoru a litá kola s pneumatikami Pirelli 195/50 R 16. Také řidič má stále na paměti, že nesedí v rodinném renaultu. Připomínají mu to především přístroje s bílými číselníky a tvrdší, nikoliv však nepohodlná sedadla s dobrým bočním vedením. Jinak se kupé architektonickým ztvárněním přední části interiéru neliší od pětidveřového Mégane. Pokud jde o prostornost kabiny, řidič a spolujezdec si na nedostatek pohodlí nemohou stěžovat. Jiná situace je však na zadních sedadlech, která lze označit za nouzová. Také zavazadlový prostor je spíše symbolický. Na vině ovšem není jeho základní objem 288 litrů jako spíše příliš malé víko.
Ke sportovně střiženým vozům patří dostatečně výkonné motory a toto pravidlo Mégane Coupé 2.0i 16V bezezbytku splňuje. Jak prozrazuje jeho typové označení, pod kapotou se ukrývá moderní dvoulitrový čtyřválec, jehož největší výkon 108 kW je na poměrně lehký vůz o celkové hmotností 1575 kg až až. Zejména díky čtyřventilové technice nechybí motoru pružnost a vitalita, což dokazují největší rychlost 215 km/h i slušné zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,6 s. Při dynamické jízdě je však nutno počítat s vyšší spotřebou paliva, než je výrobcem uváděná průměrná hodnota 8,3 l bezolovnatého benzinu na 100 km. Řazení pětistupňové mechanické převodovky nečiní žádnoé problémy a také podvozku s tvrdším pérováním, plně odpovídajícím charakteru vozu, nelze v zásadě nic vytknout. kupé postrácá v chování jakoukoliv záludnost a ochotně drží stopu i při agresivnějších průjezdech zatáčkami. Pokud se setká s kolejemi v nekvalitním asfaltu dálnic, bude mít řidič plné ruce práce. Jsou mu však k dispozici kvalitní kotoučové brzdy, podporované styndardně montovaným systémem ABS.
Cena v době testu činila 649 000,- Kč
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.
Komentáře
Přehled komentářů
Dik dozvedel som sa co som potreboval,velmi dobra stranka,pridal som si ju medzi zalozky :)
Dik
(Viliam, 27. 8. 2012 9:00)