Renault Kangoo 1997 - nový model
Na nesmírně populární Renault 4 hodlá francouzská automobilka navázat typem Kangoo.
Renault zaznamenává svým uhlazeným jednoprostorovým automobilem Mégane Scénic, řadícím se do nižší střední třídy, stále větší úspěchy na trhu. Přesto představil na letošním barcelonském autosalonu novinku se jménem Kangoo, jež svým vzhledem až příliš nápadně připomíná konkurenční Citroën Berlingo či Peugeot Partner. Také tyto univerzální automobily vzbudily na evropských trzích překvapivě velký zájem zákazníků a to možná podnítilo Renault k urychlení přípravě podobného vozidla. Konstruktéři však nemuseli začínat na čistém listu papíru, či spíše na obrazovce počítače. Za základ jim totiž posloužil půvabný výzkumnický koncept Pangea. Kangoo má dvouprostorovou karoserii s pěti dveřmi, ze které vyzařuje snaha návrhářů po maximální jednoduchosti a funkčnosti.
To však ale neznamená, že je kabát Renaultu nudný. Naopak, vzhled vozu oživují ladné linky a zajímavé prolisy. Mezi charakteristické znaky dále patří poměrně velká výška vozu, která činí 1822 mm. Právě díky tomu se může Kangoo pyšnit prostornou kabinou pro pět osob i nadprůměrným základním objemem zavazadlového prostoru 650 litrů. Ten lze sklopením sedadel zvětšit až na neuvěřitelnou hodnotu 2600 l. Přitom délka vozu nepřesahuje čtyři metry. Kangoo je díky tomu skutečně všestranný automobil, jenž svému uživateli vyhoví jak při cestách do přírody s horským kolem a dalším sportovním náčiním v zavazadelníku, tak i třeba při nákupech na celý měsíc.
Pokud jde o pohon vozu Kangoo, zákazník má na výběr tři čtyřválce. Předně to jsou zážehové motory D7F a E7J se zdvihovým objemem 1,2l resp 1,4l. První z nich, jenž se také montuje do Twinga, poskytuje výkon 43 kW a vyznačuje se úspornějším provozem. Motor 1,4 vyvíjí 55 kW a osvědčil se již například v automobilech Clio a Megane. Pro příznivce nafty je připraven diesel F8Q o objemu 1,9l ve výkonových provedeních 40 a 47 kW. Podle nynějších plánů má Kangoo obohatit nabídku Renaultu na evropských trzích včetně českého, ještě před koncem roku 1997. K jeho prosazení se mezi konkurencí jistě pomůže tradice Renaultu 4, na který dodnes vzpomíná mnoho motoristů se slzou v oku.
Cena v době testu neznámá