Porsche 911 Carrera 4S 1996 - TEST
Pro zákazníky prahnoucí po obzvláště vysokých výkonech připravila stuttgartská automobilka Porsche model Carrera 4S s pohonem všech kol.
Speciálně pro ty řidiče, kteří se rádi opájejí dynamikou vozů Porsche, navrhli konstruktéři ze Stuttgartu pro modelový rok 1996 novinku, označenou Carrera 4S. Ta byla široké veřejnosti oficiálně představena na frankfurtském autosalonu a na českém trhu se nabízí od září loňského roku.
Přední část karoserie převzala čtyřkolka z předchozího modelu zcela beze změn, konstrkuční úpravy se dotkly pouze zadních partií. Tam je carrera se stálým pohonem všech kol díky profilovaným blatníkům o několi milimetrů šiřší. Výbava vozu je na dnešní poměry dosti bohatá. Vůz standardně obsahuje airbag pro řidiče a spolujezdce, protiblokovací systém brzd ABS a řízení s posilovačem. Již tak skvělý dojem z devětsetjedenáctky ještě umocňují elektricky ovládaná okna, výškově nastavitelná kožená sedadla a klimatizace. Za příplatek si lze dokoupit vyhřívání sedadla a tempomat. Interiér carrery je střižen ve sportovním stylu, který klade důraz především na funkčnost a účelnost. Kožená sedadla jsou sice efektní, příliš pohodlí však neposkytují. Na cestu si s sebou můžete vzít jen několik nejnutnějších příručních tašek, do zavazadlového prostrou o objemu pouhých 123 litrů se toho totiž mnoho nevejde.
Pod kapotou vozu Porsche Carrera 4S se skrývá osvědčený ležatý šestiválcový motor s protilehlými válci o zdvihovém objemu 3600 ccm. Pro zlepšení průběhu točivého momentu je vybaven variabilním sacím potrubím, díky němuž disponuje výkonem 210 kW. Přestože chod spojkového pedálu je poměrně dlouhý, samotná spojka zabírá teprve na posledních několika málo centimetrech. Řazení šestistupňové mechanické převodovky je precizní a odstupňování mezi jednotlivými stupni je vhodně navrženo. Jízdní vlastnosti nezůstávají nic dlužny pověsti stuttgartských vozů. Při představě svezení s automobilem Carrera 4S, který zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,3 sekundy, se normálním řidičům zatočí hlava. Řidičům-sportovcům umožňuje stálý pohon všech kol naplno vychutnat možnosti a schopnosti vozu Porsche. Ani při ostřejším průjezdu zatáčkou na mezi adheze se cestující nemusí obávat o svoji bezpečnost, protože devětsetjedenáctka drží dokonale jízdní stopu a sedí na vozovce jako přibitá. Tvrdé pérování a sportovněji laděný podvozek však neposkytují cestujícím příliš pohodlí. Brzdy odpovídají povaze automobilu. Nejsou jadrné, zato však velmi účinné, a ve spojení s protiblokovacím systémem ABS zajišťují bezpečné zastavení vozu. O tom svědčí i naměřená brzdná dráha rovných 36 metrů při zastavení ze stokilometrové rychlosti do klidu.
Porsche Carrera 4S patří k jedněm z nejdražších modelů stuttgartské automobilky. Milovníci této značky však vědí, že za poměrně vysokou pořizovací cenu dostanou v bohaté standardní výbavě kromě vyhřívaných sedadel a tempomatu téměř všechno, co si dnes mohou zejména sportovněji založení řidiči přát. Na českém trhu zaplatí zákazník za Carreru 4S takto vybavenou úctyhodných 3 499 900,- Kč včetně DPH.
Cena v době testu činila 3 499 900,- Kč