Porsche 911 Carrera 1997 - nový model
Do dalšího tisíciletí chce Porsche vstoupit s důkladně omlazenou nabídkou. po Boxsteru se představil i pokračovatel legenrádní řady 911, označený šifrou 996.
Milovníci Porsche jsou tak trochu konzervativní. Chtějí tu svou, osvědčenou devětsetjedenáctku. Jenže doba si žádá svoje, a přestože se stávající model 993 skvěle prodává, přistoupila stuttgartská automobilka k výrazným změnám. Tvar nového modelu se jednoznačně hlásí k jeho bratříčkovi Boxsteru. Celá přední část až po dveře je prakticky totožná, čímž se šetří peníze jak při výrobě, tak při opravách.
Jestliže zepředu je s identifikací Carrery někdy potíž, záď zaměnit nejde. Je vytvořena v jiném duchu, než bylo obvyklé, a je originální. Původní agresivita byla potlačena, více vyniká stylictická jednota. Co je ale důležité: Porsche 996 povyrostlo jak do celkové délky, tak i rozvorem. Z toho těží cestující, kteří mají nyní mnohem více místa pro nohy i v úrovni ramen. Vzadu ovšem, jak jinak, zůstávají sklápěcí sedátka pro děti. Důraz byl kladen i na aerodynamiku, o čemž svědčí součinitel odporu vzduchu cx = 0,30.
Původní vzduchem chlazený boxer 3,6 l se dvěma ventily v každém válci vystřídal o poznání modernější agregát shodné koncepce. Nový motor chladí kapalina, což umožnilo použít čtyřventilovou techniku. Ventily mají navíc proměnné časování, které spolu s variabilním sacím potrubím přispívá k příznivému průběhu točivého momentu ve všech úrovních otáček. Dva chladiče jsou umístěny zcela vpředu, před podběhy předních kol. Motor nyní vyniká jak dynamikou a chutí do života, tak i poměrně kultivovaným během Díky správnému naladění výfukového potrubí má nezaměnitelný zvuk, tak typický pro boxery Porsche. Převodovka může být šestistupňová mechanická, v nabídce je i pětistupňová samočinná Tiptronic S s možností přímého řazení. O dynamickém potenciálu motoru svědčí zrychlení z 0 na 10 km/h za 5,2 s a největší rychlost 280 km/h.
Z Boxsteru pochází i přední náprava se vzpěrami McPherson. Ramena jsou ovšem důkldně zesílena. Zadní kola jsou zavěšena na víceprvkových závěsech tvořených vždy pěticí příčných, podélných a šikmých ramen. Všechny kola mají kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, které podávají výtečné výkony. Jak je u Porsche zvykem, jízdní vlastnosti zasahují na samé meze fyzikálních možností. Nová carrera je mírně přetáčivá, ale přitom velmi snadno ovladatelná. Poskytuje to pravé vzrušení z jízdy, na které jsou milovníci značky zvyklí, a přidává nezbytnou dávku komfortu. O tom, že s modelem 996 vstupuje Porsche do nové éry, svědčí i některé položky v seznamu doplňkové výbavy. Tam totiž naleznete jak boční airbagy, tak i satelitní navigační systém. Kdo by to u stuttgartských rváčů s divokým srdcem čekal?
Cena v době testu nebyla stanovena.