Peugeot 406 Coupe 1997 - nový model
Do dnešního spektra exkluzivních kupé se sportovním střihem přispěl Peugeot neobyčejně ladným modelem 406 Coupé.
Automobilka Peugeot učinila šťastný krok, když na trh uvedla v rámci inovace svého výrobního programu sedan s typovým číslem 406. Ten posléze doplnilo kombi. Francouzský výrobce však nezůstal jen u uvedených dvou verzí, což dokázaly loňské autosalony v Ženevě a Paříži. Na prvním z nich se představil zajímavý koncept spideru Toscana, jemuž nebyl osud zatím příznivě nakloněn. Kupé, které ozdobilo podzimní Paříž, se však již dočkalo realizace.
Při vývoji modelu 406 Coupé spolupracovala firma Peugeot s designérským studiem Pininfarina, které se stará též o jeho výrobu. Italští návrháři vzali za základ podlahovou plošinu a příď sedanu, ale i tak získalo kupé s dvoudveřovou karoserií svébytný vzhled. Přispělo k tomu kupříkladu prodloužení jeho délky o 60 mm v porovnání se sedanem při nezměněném rozvoru 2700 mm, posunutí předního střešního sloupku o 123 mm dozadu a neovyčejně citlivé a ladné řešení střední a zadní partie vozu.
Studio Pininfarina je také autorem interiéru kupé, jenž má na rozdíl od sedanu charakteristiku 2 + 2. Posádka má k dispozici zvlášť navržená sedadla, přičemž ta přední mají sklápěcí a posunovací mechanismus usnadňující přístup k zadním sedadlům. Přístrojová deska a středová konzola jsou sice uspořádány shodně jako v sedanu, avšak nechybí jim punc výlučnosti díky například doplňkům v kovově šedé barvě. Peugeot 406 Coupé nabízí svému uživateli nejen estetický zážitek, ale též maximální pohodlí. V nejvyšším stupni výbavy Pack vázaném k modelu s třílitrovým motorem V6 nechybí kožené čalounění, vyhřívaná sedadla s elektrickým seřízením a pamětí, audiosouprava typu 4050 s CD přehrávačem a deseti reproduktory JBL, klimatizace či airbag pro řidiče a spolujezdce. Za příplatek lze tento model zušlechtit ještě bočními nafukovacími vaky.
K pohonu svého nejnovějšího kupé vyhradil Peugeot dva osvědčené zážehové motory se čtyřventilovou technikou, přičemž oba doplňuje buď pětistupňová mechanická nebo čtyřstupňová samočinná převodovka. Slabší z motorů je čtyřválec 2.0 poskytující největší výkon 97,4 kW. Náročnější zákazníci však dají přednost spíše vidlicovému šestiválci 3,0 l/140 kW, jenž s mechanickou převodovkou uděluje vozu největší rychlost 235 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h během pouhých 7,9 s. Na výborných jízdních vlastnostech má zásluhu kvalitní podvozek. Ten sice konstrukčně vychází ze šasi sedanu, avšak samozřejmě doznal řady úprav. Jde zejména o jeho celkové snížení, zesílení kritických dílů a optimalizaci charakteristik soustavy pérování. Sériová výroba Peugeot 406 Coupé začala v letošním květnu a během léta bude zahájen prodej tohoto vozu na nejvýznamějších evropských trzích. U nás se plánuje jeho zařazení do nabídky Peugeotu během letošního podzimu.
Cena v době testu nebyla známa.