Opel Vectra Caravan CDX 2.0i 16V 1997 - TEST
Promyšlené využití obestavěného prostoru. luxusní výbava CDX a výkonný zážehový čtyřválec 2.0 činí z vozu Vectra Caravan jeden z nejlepších kombíků střední střídy.
Když jsme se letos na jaře seznámili s automobilem Vectra Caravan, ovlivnila nás do značné míry další novinka rüsselsheimské automobilky, přeplňovavná vznětový čtyřválec 2.0 DI 16V s přímým vstřikováním paliva. Tento motor, vyznačující se spíše úsporností provozu než dynamikou, poněkud zakryl přednosti kombíku zastupujícího značku Opel ve střední třídě. Příznivce nafty a současně svižného ježdění tedy spíše sáhnou po nedávno představeném turbodieselu 2.0 TDI 16V s přímým vstřikem. Pokud však zákazník netrvá na zmíněném druhu paliva, uspokojí jeho představy Vectra Caravan s osvědčeným zážehovým čtyřválcem řady Ecotec 2.0i 16V. Právě tuto kombinaci jsme podrobili našemu obvyklému testu.
Designem Vectry Caravan jsme se již mnohokrát zabývali. Proto se nyní omezíme jen na konstatování, že její tvary zatím neztratily na přitažlivosti. Kombi s výbavou CDX bezesporu zkrášlují litá pětipaprsková kola, jejichž pneumatiky 195/65 R15 lze za příplatek nahradil obutím o rozměru 205/60 R15. Také v interiéru je patrné, že model Vectra Caravan CDX 2.0i 16V je určen pro náročné uživatele. Nechybí v něm kupříkladu airbag pro řidiče a spolujezdce, samočinná klimatizace, dálkově řízené centrální zamykání, tónovaná okna či kvalitní audiosouprava, jejíž ovladače jsou také na volantu. Pocit útulnosti i komfortu umocňuje také obložení přístrojové desky leštěným ušlechtilým dřevem. Dobře přístupný zavazadlový prostor o základním objemu 460 litrů lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel zvětšit až na 1490 litrů. Sympatickými doplňky jsou přitom ochranná síť a vodorovný kryt, které se v rámci výbavy CDX dodávají bez příplatku.
Kvality zážehového čtyřválce 2.0i 16V jsme měli možnost ocenit již při testu sedanu Vectra. Ale ani pod kapotou kombi nás tento motor nezklamal. Přestože má Vectra Caravan v porovnání se sedanem zhruba o 100 kg vyšší pohotovostní i celkovou hmotnost, výkon 100 kW a točivý moment 188 N.m jsou víc než dostatečné. Jak jsme si ověřili v praxi, kombi ani s pěti dospělými osobami a množstvím zavazadel na palubě nechybí svižnost a chuť do života. Řidič také ocení příjemné jízdní vlastnosti vozu korespondující s výkonovými charakteristikami motoru i dostatečně účinné brzdy. U kombi jsme prostřednictvím palubního počítače zaznamenali o více než litr vyšší kombinovanou spotřebu paliva, než je výrobcem udávaná hodnota 8.8 l benzinu na 100 km.
Cena v době testu činila 827 900,- Kč
Komentáře
Přehled komentářů
Vlastním tento vůz již delší dobu a musím přiznat,že jsem celkem spokojen.Vůz má velmi dobré jízdní vlastnosti,125kw dává slušný výkon,až na spotřebu,která je dost závislá na způsobu jízdy,ale ve městě se pod 12 ltrů těžko dostanete. Doposud jezdím bez jakékoliv závady,kromě běžné provozní údržby.Nedávno jsem měnil všechny brzdové kotouče a destičky v ceně 5000kč.Jiné náhradní díly jsou též celkem levné.Tyto vozy mají i celkem přijatelné pořizovací ceny a pro řidiče,kteří mají rádi silnější vozy a nechtějí cpát nehorázné sumy do vozu značek BMV či MB velmi dobrá varianta.
OPEL VECTRA B 2.5 V6 CDX r.v 98
(zeman, 18. 4. 2011 14:29)