Opel Sintra 1996 - nový model
První velkoprostorový automobil s bleskem ve znaku se představil letos na ženevském autosalonu.
Velkoprostorová vozidla se v Evropě prosazují pomalu, avšak již v blízké budoucnosti se očekává výraznější zvýšení jejich odbytu. Například marketingové prognózy firmy Opel hovoří o tom, že v roce 1998 se na starém kontinentu prodá 340 tisíc vozů této kategorie, což je v porovnání s předloňským rokem dvojnásobek. Rüsselsheimská automobilka pochopitelně nemohla tento slibný trend nechat bez povšimnutí. Přestože v rámci korporace General Motors prodává ve své evropské síti poměrně oblíbený Pontiac Trans Sport, rozhodla se spustit vývoj čistě vlastního modelu, pro který vybrala umělé jméno Sintra. Není přitom bez zajímavosti, že tento automobil vznikl v úské spolupráci evropského Technického vývojového střediska Opelu a společnosti GM North American Operations, přičemž se vyrábí jako první automobil s bleskem ve znaku v USA, konkrétně v závodě v Doraville, stát Georgia.
Drtivá většina vozů popisované kategorie má karoserii typu monospace, avšak Opel překvapivě zvolil dvouprostorové uspořádání. Návrhářům se tímto způsobem podařilo dosáhnout vynikající aerodynamiky vozu, o čemž svědčí na danou kategorii pozoruhodně nízký součinitel odporu vzduchu cx = 0,32. Navíc si Sintra díky samostatnému motorovému prostoru zachovává charakteristický styling ostatních osobních vozů této značky. Sounáležitost k rodině opelů vyjadřují zejména tvary masky chladiče s výrazným znakem výrobce i hlavní světlomety. Navíc se Sintra nevymyká z řady ostatních modelů ani svou velikostí. Má celkovou délku 4670 mm, což je o 149 mm méně než u Omegy Caravan. je určena pro přepravu až osmi osob, přičemž sedadla jsou uspořádána ve třech řadách. Kabinu lze také pohotově upravit podle aktuální potřeby vyjmutím sedadel v druhé a třetí řadě. Tím se samozřejmě zvětší zavazadlový prostor ze základních 460 až na 3763 litrů.
Opel připravil pro Sintru dvě úrovně výbavy GLS a CD. V obou stupních jsou standardem airbagy pro řidiče a spolujezdce, pyronapínače bezpečnostní pásů, protiblokovací systém ABS, otočná přední sedadla či kola s litými disky. Luxusnější výbava CD má navíc bez příplatku například výškové seřízení volantu, elektrické nastavení předních sedadel, audiosoupravu s ovládacími prvky na volantu a tempomat. K pohonu jsou na výběr dva motory, které se však, vzdor zvyklostem, vážou na stupně výbavy. Sintra GLS má pod kapotou zážehový čtyřválec 2,2 k/104 kW, zatímco luxusnější provedení CD dostalo opět zážehový vidlicový šestiválec 3,0 l /148 kW, který se osvědčil v modelu Omega. Oba motory řady Ecotec, vybavené čtyřventilovou technikou, se vyznačují moderní konstrukcí. Mezi jejich přednosti patří zejména pružnost a výkonnost při příznivé provozní úspornosti, například průměrná spotřeba čtyřválce činí 8,4 l bezolovnatého benzinu na 100 km. Příští rok Sintra dostane také vznětový motor, avšak výrobce zatím podrobnější údaje nezveřejnil.
Během letošního listopadu uvede Opel svůj první velkorpstorový automobil nejříve na německý , rakouský a švýcarský trh. Do ostatních evropských zemí a s velkou pravděpodobností také do ČR, přijde Sintra počátkem roku 1997.
Cena v době testu nebyla známa.