Opel Corsa Family 1.4i Aut. 1996 -TEST
"Sympatického vzhledu, vnějšími tvary malé, ale uvnitř dostatečně prostorné, snadno ovladatelné a nenáročné na údržbu," říká snad každá novopečená maminka, "takové by bylo ideální auto pro mě."
Když přijde na svět první potomek, vedle radostí začínají mamince i každodenní starosti: "Jak se sama dostanu s kočárkem do poradny, jak potom na nákupy, a k tomu musím odpoledne s malým navštívit babičku... To se přeci nedá stihnout!" A tak se téma rodinné porady začne točit kolem koupě druhého vozu do garáže, který by využívala především paní domu k jízdám nejčastěji po městě. Jedním z takových obratných městských automobilů je i Opel Corsa, který prošel naším testem v pětidveřovém provedení Family, s náročnou výbavou a hlavně se skutečným snem většiny žen: samočinnou převodovkou spřaženou s kultivovaným motorem 1,4 l/44 kW.
Corsa je i z českých silnic důvěrně známá. Sympatická tvář se kombinuje s praktickými plastovými lemy podběhů. Při složitém parkování před supermarketem najdou uplatnění nezbarvené části nárazníků, které snesou nějaký ten škrábanec, aniž by tím utrpěl vzhled vozu. Pětidveřová varianta působí oproti třídveřové verzi dospělejším dojemem, o lepším pocitu cestujícícho vzadu nemluvě. A nemusí jím být zrovna nemluvně. Tomu z našeho testu se v útulném interiéru Corsy náramně líbilo a při jízdě jej dobře odhlučněné pohonné ústrojí dokonce uspalo. Řidička za volantem si také libovala. V testovaném provedení měla Corsa výškově stavitelné sedadlo, posilovač řízení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka i ABS. K lepšímu pocitu přispívaly i dva airbagy. Bohužel tyto prvky včetně samočinné převodovky byly za příplatek, což zvýšilo základní cenu vozu 304 900,- Kč o více než 110 000,- korun.
Malého do sedačky, dudlík do pusy a jedeme. Po spuštění motoru stačí přesunout volič do polohy D, čímž veškerá obsluha převodovky končí a můžeme se plně věnovat provozu. Lahůdkou jsou rozjezdy do kopce bez problematického couvnutí nebo dokonce zhasnutí motoru, parkování se stává přímo hračkou. I když převodovka mění stupně podle tlaku vyvíjeného na pedál plynu a má i funkci kick-down, svižnější jízdu si moc neužijete ani při zapnutém sportovním programu. Pouhých 44 kW je znát. Ženy za volantem Corsy si nemohly snadné ovládání vynachválit, stěžovaly si však na poměrně citelné rázy při změně rychlostní. V zimních měsících přijde vhod program omezující prokluz předních kol. Jízdní vlastnosti jsou s ohledem na zaměření vozu průměrné, naladění podvozku je spíše komfortní. Brzdy odpovídají charakteru vozidla, ale zasloužili by rychlejší nástup a lehčí ovládání.
Cena vozu v době testu činila 304 900,- Kč