Opel Astra Champion 1,4 16V 1996 - TEST
K letošnímu mistrovství Evropy v kopané připravil Opel cenově zvýhodněný akční model Astra Champion.
Astra stále patří na našem trhu k bestsellerům nižší střední třídy. Platí to zvláště od loňského podzimu, kdy Opel učinil výrazný krok k jejímu cenovému zpřístupnění českým zákazníkům. Použil přitom metodu akčního modelu, přičemž výsledkem se tehdy stala Astra Dream. Letos ji doplnila Astra Champion, jež je k dispozici v karosářských provedeních sedan, pětidveřový hatchback a kombi Caravan.
K pohonu si zákazník může vybrat motor z poměrně široké palety: zážehové čtyřválce 1,4i, 1,4i 16V a 1,6i, jakož i diesel 1,7D. Z těchto kombinací jsme pro test vybrali Astru Champion s pěti dveřmi a splývavou zádí, přičemž pod kapotou se ukrýval motor Ecotec 1,4 l/66 kW se čtyřventilovou technikou.
V případě Astra Champion se Opel rozhodl nabídnout našemu trhu vůz s neobyčejně bohatou standardní výbavou za velmi příznivou pořizovací cenu. Jak jsme si propočítali, montáž takového množství doplňků do běžného provedení Astra GL se shodným motorem by znamenala příplatek minimálně kolem 62 500 Kč, přičemž řadu dílů Championu ani nelze pro géelko objednat. Mezi nejzajímavější prvky standardní výbavy nového akčního modelu s bleskem ve znaku patří posilovač řízení, velkoobjemový airbag nejen pro řidiče, ale také pro spolujezdce, tónovaná skla a střešní okno s elektrickým ovládáním. I Champion ovšem lze dále zušlechtit výbavou na přání včetně například protiblokovacího systému ABS, klimatizace a palubního počítače s kontrolním systémem. Nicméně již standard vytváří z této Astry poměrně komfortní a příjemný vůz. Jeho majitel také ocení zlepšení vzhledu karoserie například lakovanými nárazníky a kryty vnějších zpětných zrcátek.
Astra Champion se svými jízdními vlastnostmi neliší od svých sourozenců, ovládání vozu je díky standardně montovanému posilovači řízení poměrné snadné. Zážehový čtyřválec Ecotec 1,4 l/66 kW se chová vlivem šestnácti ventilů rozvodu DOHC poměrně pružně a poskytuje Astře slušnou dynamiku úměrnou svému charakteru, výrobcem uváděná spotřeba 6,9 l na 100 km je celkem přijatelná. To vše umocňují zmíněná bohatá standardní výbava a základní cena 444 900,- Kč. Opel Astra Chapion tedy představuje zajímavou alternativu pro zákazníky, kteří požadují příjemný a poměrně komfortní vůz nižší střední třídy. A nemusí přitom jít jen o příznivce fotbalu.
Cena v době testu činila 444 900,- Kč