Mitsubishi Galant Sedan 2500 V-24 1997 - TEST
Galant se sice oficiálně považuje za osobní vůz střední třídy, avšak zejména s vyspělým motorem 2,5l/120 kW a rozsáhlou výbavou uspokojí i velmi náročného zákazníka.
Pokud jde o automobily střední třídy, firma Mitsubishi není skoupá. V její nabídce figurují hned dva typy, a to Carisma a Galant. Posledně uvedený vůz se vyrábí již od roku 1970 a přednosti jeho osmé generace, kterou u nás Mitsubishi představilo letos v dubnu, ocení zejména zákazníci požadující prestižní, avšak nepříliš vyzývavý vůz. Na českém trhu se Galant nabízí ve dvou provedeních: sedan a kombi. K pohonu obou verzí si lze zvolit z palety tří motorů. Jsou to: zážehový čtyřválec 2,0l/100 kW, vidlicový šestiválec 2,5l/120 kW a čtyřválcový turbodiesel 2,0l/166 kW. Nyní jsme redakčnímu testu podrobili tříprostorový automobil poháněný nejvýkonnějším motorem 2,5l/120 kW.
Současný sedan Mitsubishi se od předchozího provedení liší zejména přídí, jejíž negativní sklon propůjčuje vozu agresivní vzhled. Pohled na boční profil 4630 mm dlouhé čtyřdveřové karoserie, jejíž příznivou aerodynamiku charakterizuje součinitel odporu vzduchu cx = 029, v nás evokoval vzpomínku na vozy BMW pětkové řady. Modifikací prošla rovněž záď a do zavazadlového prostrou lze naložit až 470 litrů nákladu. Interiér testovaného sedanu doznal oproti vnitřnímu prostoru předchůdce drobnějších změn. Dojem luxusu umocňují například standardně montované chromové kliky dveří, volant a hlavice řadicí páky, obšité pravou kůží, či přístrojová deska vykládaná leštěným dřevem. Nechybí ani ABS, airbag pro řidiče a spolujezdce, jakož i dvojice bočních vaků v opěradlech předních sedadel, samočinná klimatizace a tempomat. Samozřejmostí jsou centrální zamykání, elektricky ovládaná boční okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka i atraktivní litá kola. Pobyt ve voze nám zpříjemňovalo kvalitní autorádio Kenwood KRC-3537D.
K pohonu sedanu Mitsubishi Galant 2500 V6-24 slouží vyspělý vidlicový šestiválec o zdvihovém objemu 2498 ccm se čtyřventilovou technikou, disponující největším výkonem 120 kW. Devizou motoru je pružný a doslova sametový běh již z nízkých otáček, který řidiče nenutí k častější manipulaci s řadicí pákou mechanické pětistupňové převodovky. Jak jsme si při testu ověřili, šestiválec si toho nechá opravdu hodně líbit a snese i méně šetrné zacházení s častým přidušením či naopak vytáčením do nejvyšších otáček. Ocenili jsme především dynamiku s dostatkem výkonu ve všech režimech jízdy a komfortně nastavený podvozek se dvěma víceprvkovými nápravami. Díky nim si Galant s celkovou hmotností 1805 kg zachovával přísně neutrální chování a při jízdě po nepříliš kvalitních českých silnicích ladně překonával nerovnosti a výmoly. Kotoučové brzdy, opatřené navíc ABS, jsou dostatečně účinné a mají poměrně rychlý nástup. Průměrná spotřeba bezolovnatého benzinu na 100 km jen mírně přesáhla desetilitrovou hranici, což je podle našeho názoru u vozu poháněného vidlicovým šestiválcem více než příznivá hodnota. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro sedan Mitsubishi Galant 2500 v6-24 a sáhnou při jeho pořízení poněkud hlouběji do svých peněženek, získají reprezentativní automobil na vysoké technické úrovni poháněný vyspělým motorem, s kultivovaným designem a velmi rozsáhlou výbavou.
Cena v době testu činila 930 000,- Kč