Mitsubishi Eclipse 2.0i 16V 1997 - TEST
Na jedno z předních míst mezi automobily, které nabízejí řidiči skutečně dynamické svezení, patří kupé Eclipse.
Sportovně střižené kupé Eclipse, vyvinuté a vyráběné v americké pobočce firmy Mitsubishi, debutovalo již v roce 1989 na tokijském autosalonu. O dva roky později se začalo dovážet do Evropy a v průběhu své existence prošlo několikterým faceliftem. Loni byla ovšem uvedena na trh nová generace kupé Eclipse, která obsahovala řadu výrazných zdokonalení. U nás se tento vůz prodává se zážehovým čtyřválcem 2.0i 16V a s bohatou standardní výbavou, ve které nechybí klimatizace, dva airbagy, kvalitní audiosouprava či výklopné držáky nádobek s nápoji.
Svým vzhledem patří vůz bezesporu k nejpůsobivějším automobilům na našich silnicích. Ne kažý ocení možná až příliš módní oblé linky jeho karoserie. Na druhé straně však celkové proporce vozu se zahrocenou přídí, zajímavými proliy na bocích a s robustní zádí dostatečně vypovídají o dynamickém charakteru vozu. Výlučnost Eclipse prozrazuje také interiér kompaktních tvarů. Mezi pozoruhodnosti v kabině patří například plynulý přechod přístrojové desky do neotřele tvarovaných výplné dveří s loketními opěrkami. Řidič má všechny potřebné ovládací prvky pěkně po ruce a díky poměrně široké středové konzole se v Eclipse cítí jako ve sportovním letadle. Přispívá k tomu také nízký posaz na anatomicky tvarovaném sedadle s dobrým bočním vedením. osoby na předních sedadlech si vzhledem ke kategorii vozu nemohou stěžovat na nedostatek prostoru. Dvě místa vzadu lze ovšem považovatl spíše za symbolická, což je ale u sportovně střižených kupé obvyklé. Totéž platí i pro nevelký zavazadlový prostor o základním objemu 241 litrů. Navíc je přístup do něj poněkud omezený, přestože jej kryje rozměrné víko zahrnující i okno. Řidič také nebude vlivem vyvýšené zádě se spoilerem spokojen s výhledem dozadu.
Srdcem Eclipse je zážehový čtyřválec 2.0 se čtyřventilovou technikou s předchozího modelového provedení vozu, jenž však byl výrazně zdokonalen. jak jsme si ověřili, je překvapivě pružný a projevuje chuť do života v pásmu nižších a středních otáček, přestože vyvíjí největší točivý moment 177 N.m až při 5000/min. Ovládání pětistupňové mechanické převodovky je přesné a lehké. Příkladný je též podvozek, který díky svému pečlivému vyladědní uděluje vozu stabilitu a nezáludnost. Za ocenění stojí kvalitní brzdy, pouze neprogresivně působící posilovač řízení by mohl být o poznání méně účinný.
Mitsubishi Eclipse je zajívamý sportovně laděný automobil. Na našem trhu zaujme nejen svým působivým vzhledem i dobrými jízdními výkony a vlastnostmi, ale také cenou 949 000,- Kč
Cena v době testu činila 949 000,- Kč
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.