Mercedes_Benz C 250 T TD 1997 - TEST
V nabídce automobilů s třícípou hvězdou je od loňska také neobyčejně vyspělé kombi třídy C s novým turbodieselem 2.5 TD.
Automobil v karosářské variantě kombi, označovaný stuttgartskou automobilkou tradičně jako model T, se stal doplňekm sedanu céklasy. Naši zájemci si jej mohou pořídit se třemi zážehovými čtyřválci 1.8, 2.0 a 2,3 i dvojící vznětových motorů 2.2 a 2.5, přičemž poslední znich je přeplňovaný. Dále si lze zvolit ze čtyř stupňů výbavy, od základní Classic přes Esprit a Sport až po nejluxusnější Elegance. Z tohoto širokého spektra možností se testu podrobil Mercedes-Benz C 250 T TD, poháněný turbodieselem 2.5 a opatřený špičkovou výbavou Elegance.
Sedan Mercedes-Benz třídy C patří sám o sobě mezi nejpohlednější a nejdistingovanější vozy na českých silnicích. Platí to i pro kombi, které se vyznačuje působivým a svébytným stylingem zádě. Vyklenuté páté dveře s velmi skloněnými zadními střešními sloupky nevypovídají jen o snaze návrhářů o maximální funkčnost, ale podtrhují také dynamiku automobilu. K eleganci kombi přispívají také například nárazníky v barvě karoserie.
To, že je kombi C 250 T TD prostornější, než je na pohled zvnějšku patrné, lze zjistit bezprostředně po prvním usednutí do kabiny. Řidič má navíc k dispozici kultivované pracoviště, kde dojem pohody a útulnosti navozují kupříkladu pohodlné sedadlo s možností seřízení bederní části opěradla a obložení přístrojové desky ušlechtilým dřevem. Na nedostatek komfortu si jistě nebudou stěžovat ani cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor s plochým dnem a krycí vodorovnou roletkou má základní objem 465 litrů a lze jej samozřejmě sklopením zadní sedadel zvětšit až na 1510 litrů. Výbava elegance je poměrně bohatá a zahrnuje například airbag pro řidiče a spolujezdce či elektrické ovládání bočních oken. Klimatizaci a audiosouprasu si zákazník ovšem musí pořídit za příplatek. Snad jedinou vadou na kráse, kterou jsme v kombi C 250 T TD objevili, byl volant bez možnosti výškového nastavení. To lze pořídit pouze za příplatek.
Nedávno vyvinutý vznětový pětiválec 2.5 s přeplňováním pomocí turbodmychadla a s unikátním dvacetiventilovým rozvodem nás nadchl nejen svým kultivovaným během, ale také živostí. Jeho výkon 110 kW a především točivý moment 280 N.m v nezvykle širokém pásmu 1800 až 3600 otáček za minutu jsou pro kombi víc než dostatečné. Vůz má dále pečlivě vyladěný podvozek s příjemnými jízdními vlastnostmi, navýsost účinné brzdy a snadno se ovládá díky posilovanému řízení. To však není u automobilů s třícípou hvězdou v kruhu nic neobvyklého. Kvality kombi C 250 T TD vyjadřuje také základní pořizovací cena, která činí 1 251 014 Kč včetně DPH. u testovaného vozu s výbavou Elegance a řadou příplatkových prvků se ovšem vyšplhala až na 1 504 461 Kč.
Cena v době testu činila 1 504 461,- Kč
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.