Mercedes-Benz V 1996 - nový model
První velkoprostorový automobil s třícípou hvězdou ve znaku zároveň vytvořil v nabídce Mercedesu novou třídu V.
Mercedes-Benz využil k představení svého úvodního velkoprostorového modelu třídy V letošní ženevský autosalon, což je jistě dostatečně prestižní místo. Nelze se divit, vždyť jeho automobil kategorie MPV vyhlíží majestátně, čili přesně v souladu s tradicí této stuttgartské automobilky.
Mercedes-Benz třídy V má jednoprostorovou karoserii elegantního střihu se součinitelem odporu vzduchu cx = 0,34, která se od většiny ostatních vozů MPV liší svou mohutností a robustností. Jde však zřejmě jen o optický dojem, neboť véčko je o 157 mm kratší než kombi třídy E. Jeho šířka je však o 71 mm větší, což se kromě jiného příznivě projevilo na prostornosti kabiny. Ta má tři řady seaddel a pojme v zhuštěném uspořádání sedm osob včetně řidiče. Interiér je značně variabilní, lze jej kupříkladu upravit na konferenční místnost se sedadly druhé a třetí řady proti sobě a skládacím stolkem uprostřed. Přístup do kabiny véčka je pohodlný díky celkem pěti dveřím. Cestující mají k dispozici na obou bocích vozidla rozměrné odsunovací dveře, páté na zádi se vyklápějí nahoru. Při obsazení vozu sedmi osobami činí objem zavazadlového prostoru 581 litrů. Vymontováním druhé a třetí řady sedadel jej však lze zvětšit až na úctyhodných 4564 litrů, čímž véčko zaujímá ve své kategorii jedno z čelných míst.
Nový velkoprostorový automobil značky Mercedes-Benz nese v základním provedení název Classic. V jeho standardní výbavě nechybějí například airbagy pro řidiče a spolujezdce, protiblokovací a protiprokluzový systém ABS a ETS, jakož i řada prvků zvyšující pohodlí obsluhy a cestování. Stuttgartská automobilka dále připravila provedení Family, které je podle svéhu názvu určeno pro početnější rodiny. Jeho výbava kromě jiného zahrnuje soupravu dětských her, deštník a věšáky na oděvy. Největší komfort cestování nabízí véčko ve verzi Luxury. Posádka má k dispozici nejen pohodlná sedadla s koženým čalouněním, ale také chladničku, skládací stolek a příruční trezor na cennosti. Ušlechtilost tohoto provedení prozrazují metalíza a pneumatiky 215/65 R 16. V bohaté příplatkové výbavě nechybějí klimatizace, přehrávač CD, otočná křesla či tempomat.
K pohonu velkoprostorového Mercedesu si zákazník může vybrat v zásadě ze dvou řadových čtyřválců: šestnáctiventilového zážehového 2,3 l/105 kW převzatého z modelů třídy E a přeplňovaného vznětového o shodném zdvihovém objemu a výkonu 77 kW. K použitému motoru se váže typové označení vozu: V 230 nebo V 230 TURBODIESEL. Stuttgartská automobilka navíc připravila pouze pro italský trh verzi V 200 se zážehovým čtyřválcem 2,0 l/95 kW se čtyřventilovou technikou a v létě 1997 přijde na trh model V 280 s šestiválcem 2.8, modifivovaným z motoru VW. Do vozů s pohonem předních kol se montuje nedávno vyvinutá pětistupňová mechanická převodovka, kterou lze za příplatek nahradit samočinným ústrojím se čtyřmi stupni.
Mercedes-Benz uvede svůj první autmobil kategorie MPV na evropský trh v září 1996. Jeho výroba se v současnosti rozbíhá překvapivě mimo Německo, neboť připadla pobočnému závodu ve španělské Viktorii.
Cena v době testu nebyla známa