Mercedes-Benz E kombi 1996 - nový model
Zatímco nový čtyřdveřový sedan třídy E představil stuttgartský výrobce minulý rok na frankfurtském autosalonu, odvozená varianta kombi byla poprvé k vidění letos v Ženevě.
Rozměrná kombi mají u Mercedesu poměrně dlouhou tradici, kterou v roce 1977 založil model s doplňkovým označením T. Následovala první generace třídy E s továrním označením W 124, kde kromě karosářského provedení sedan a kupé nechybělo ani prostorné kombi. Druhá generace éčka láme rekordy v počtu prodaných vozů, což má podpořit i neméně zajímavý kombík opět s přídomkem T.
Zvnějšku se nová varianta samosabou odlišuje provedením zádi, jež sice neoplývá takovou elegancí jako u sedanu, ale zato vytváří zavazadlový prostor o velmi slušném objemu 600 litrů v základním uspořádání. Při maximálním možném využití nabízeného prostoru se ale do tohoto reprezentativního mercedesu vejdou bezmála dva kubíky. Pro extrémně dlouhé předměty lze využít sklopení pravého předního sedadla. Také v interiéru kombi najdeme oproti sedanu několi změn. Patří k nim například standardně montované tři opěrky hlavy i tříbodové pásy na zadních sedadlech. samočinný přední stírač, dále vyjímatelná síťka a kryt zavazadlového prostoru, kde je také dvanáctivoltová zásuvka.
K pohodlí i bezpečné jízdě přispívá zadní pérování se stálou světlou výškou nezávislou na zatížení vozu. Dalším kladem je standardní montáž dvojice bočních airbagů pro řidiče a spolujezdce vpředu. Tak jako tříprostorová varianta éčka i kombi se nabízí ve třech verzích: Classic, Elegance a Avantgarde. Zatímco Elegance je oproti základnímu Classicu vyšperkovaná tak, že zdůrazňuje luxusní charakter vozu, Avantgarde míří mezi dynamičtější řidiče. Těm nabízí navíc například kola z lehkých slitin, xenonové přední světlomety s ostřikovači, modře tónovaná skla, nízkoprofilové pneumatiky 215/55 R 16, volant a hlavici řadicí páky potažené kůží nebo na přání i sportovněji odladěné pérování.
Pod zdařile řešenou přední kapotou s prolisy navazujícími na čtveřici kruhových světlometů se u Mercedesů-Benz E skrývají čtyř- až osmiválcové zážehové i vznětové motory s nejmodernější technikou. Oproti předchozím kombíkům má nové éčko v průměru o 10 procent nižší spotřebu. Zajména pětiválcový motor s označení E 290 Turbodiesel s přímým vstřikováním nafty se pyšní spotřebou 6,4 l/100 km podle metody Euromix. Špičková osmiválec E 420 s největším výkonem 205 kW (279 k) je poprvé nabízen také v této více méně užitkové karosérii výhradně jako Avantgarde. Zdokonalenou pětistupňovou samočinnou převodovku doplňuje tempomat, protiprokluzový systém ASR a klimatizace s čidlem kvality vzduchu - to vše v základní výbavě. Kupodivu až do droku 1997 nebudou pro kombi připraveny žádné šestiválcové pohonné jednotky. Technickou vyzrálost dokumentuje možnost doplnit výbavu vozu například adaptivním pérováním (ADS), elektronickým systémem stability (ESP) nebo integrovanými dětskými sedadly vzadu. Sériově však mají všechny éčka kombi systém ETS, zlepšující rozjezd na povrchu s nízkou adhezí do rychlosti 40 km/h. Bezpečnost tedy tradičně nezůstává stranou ani u kombi.
Cena v době testu nebyla známa.
Komentáře
Přehled komentářů
Měl jsem plno aut,od forda až po bavoráky a musim říct, že když jsem zkončil u MB w210 tak jsem byl mile překvapen. Silný, bytelný a stoprocentně spolehlivý auto s obrovskym zátahem. Fakt super povození, krom toho že povrchově trošku reznou se mu nedá co vyčíst, automat se chová jak kdyby se auto právě vyrobilo a jeho režimi řazení už tenkrát byly na lepší úrovni než dnes v blbejch koncernovkách typu volkswagen, škoda a jiné narychlo vyráběné zbytky .. KDo chce komfort, spolehlivost, sílu a dokonalou historii značky, tak jedině E300TD - bezkonkurenční motory .
Jínak máte někdo zkušenosti s výměnou oleje v automatické převodovce? Někdo to nedoporučuje, že se to prý nemá ?! Tak jak to je ? Dík a zdravim fandy
Re: MB E 300TD rv 98
(Jirka, 24. 4. 2011 13:07)
Re: výměna oleje v automatu:
Výměna je potřeba každých cca 60 tis. km, v závislosti na výkonu, a to vč. těsnění. Nezapomenout na měnič - zůstává tam starý olej. Je třeba tovární nářadí, vč. měrky. Nejsem mechanik, pouze uživatel. Jirka
Re: Re: MB E 300TD rv 98
(Jakub, 24. 4. 2011 15:25)Díky za informaci, asi zajedu do servisu, nářadí bych stějně neměl...
MB E 300TD rv 98
(Jakub, 19. 4. 2011 8:59)