Mercedes-Benz E 320 1996 - TEST
K nejvyspělejším osobním vozům, které se podrobili našemu redakční testu, bezesporu patřil stuttgartský sedan E 320.
Mercedes-Benz představil nové modelové provedení svého zástupce ve vyšší střední třídě, sedanu třídy E, na jaře loňského roku. Krátce nato vstoupil tento vůz s továrním označením W 210 do prodeje a o rok později jej ještě doplnilo provedení kombi. Na českém trhu je sedan třídy E k dispozici s příkladně širokou paletou motorů. Předně to jsou zážehové čtyřválce 2,0 l/100 kW a 2,3 l/110 kW, šestiválce 2,8 l/142 kW a 3,2 l/162 kW i špičkový motor V8 4,2 l/205 kW. Dále slouží k pohonu éčka dva vznětové motory 2,2 l/70 kW a 3,0 l/100 kW, jakož i turbodiesel 2,9 l/95 kW. Z této pestré nabídky jsme našemu redakčnímu testu podrobili sedan poháněný zážehovým šestiválcem 3.2.
Model W 210 dostal v porovnání se svým předchůdcem modifikovanou příď s oválnými světlomety. To je snad jediný případ, kdy lze o designu inovovaného éčka diskutovat, jinak totiž čisté linky jeho čtyřdveřové karoserie uchvátí snad každého diváka. Mercedesu tedy nechybí elegance a reprezentativnost, přičemž vůbec nejde o unylý automobil. Již standardní provedení E 320 Elegance poskytuje navýsost dostatečný komfort i bezpečnost cestování. Dokazuje to ostatně seznam prvků základní výbavy, kde nechybějí například airbagy a výškově nastavitelná sedadla pro řidiče a spolujezdce, sklopné loketní opěrky pro cestující vzadu či elektrické ovládání bočních oken s tónovanými skly. Testovaný vůz dále kromě jiných prvků zušlechťovaly samočinná klimatizace, kvalitní audiosouprava, elektrické seřízení sedadla řidiče a dokonce i volantu s pamětí. To vše vytváří ze sedanu třídy E neobyčejně noblesní automobil, jenž se směle řadí ve své třídě k absolutní špičce.
Na Mercedesu E 320 jsme i při jízdě hledali mouchy velmi odbtížně. Jeho šestiválec 3.2 se ve spojení se samočinnou čtyřstupňovou převodovkou, doplněnou o vyspělý elektronický systém regulace, vyznačuje obzvlášť sametově měkkým a tichým během. Přitom tato pohonná soustava, disponující výkonem 162 kW a relativně nízko položeným točivým momentem 315 N.m, dokáže udělit poměrně těžkému automobilu velmi slušné jízdní výkony. Pečlivě vyladěný podvozek a možná až jedovaté brzdy, podporované systémem ABS, vybízejí k agresivnějšímu svezení, přestože se sedan E 320 považuje všeobecně za komfortní cestovní automobil. Podle továrních údajů činí jeho průměrná spotřeba 10,4 benzinu na 100 km. Tuto hodnotu jsme však během testu překročili o téměř dva litry.
Cena v době testu činila 1 747 940,- Kč
Are you 18? Come in and don't be shy!
(loveawake.ru, 31. 1. 2022 14:10)