Lamborghini Diablo VT Roadster a SV 1996 - nový model
Zatím poslední přírůstky do stáje s býkem ve znaku jsou varianty supersportovního Diabla - VT Roadster a SV.
Nabídka italské automobilky Lamborghini pro rok 1996 zahrnuje celkem čtyři provedení jediného modelu Diablo. Základní se vyznačuje pohonem zadních kol, zatímco u VT sílu motoru přenáší na vozovku všechna čtyři kola. Investice do dražšího VT se jistě vyplatí, vždyť zvládnout splašeného býka se silovým potenciálem odpovídajícím 492 koním (362 kW) není jistě jednoduché. Tyto modely byly letos na jaře doplněny o VT Roadster a ďábelsky rychlé Diablo SV.
Lamborghini Diablo VT Roadster se pyšní několika superlativy. Předně se stalo prvním sériově vyráběným roadsterem automobilky s býkem ve znaku. Dále je jedním z nejsilnějších a nejrychlejších otevřených vozů současné automobilové produkce. Jak jeho název napovídá, jde se o karosářskou variantu modelu VT, z čehož vyplývají shodné parametry. Roadster převzal kompletní pohonné ústrojí, tedy nový, uprostřed uložený dvanáctiválec 5,7/362 kW i pohon všech kol. Podstatným rozdílem je však odnímatelná střecha z kompozitového materiálu, díky němuž její hmotnost činí pouhých 7.5 kg. Po sejmutí ji lze buď ponechat v garáži, nebo umístit za sedadla nad motor, kde rozhodně neruší dravou linii sportovního vozu. Aby se rovněž u Roadsteru mohly v tomto případě bezrámové dveře vyklápět klasicky nůžkovitě, totiž nahoru vpřed, mají elektricky ovládaný mechanismus, který při manipulaci zasune boční okna o 15 až 20 milimetrů dolů. V případě poruchy choulostivého zařízení lze celý úkon provést vynaložením větší síly na kliku dveří také ručně. K dalším spíše drobným úpravám patří např. pozměněný tvar předního nárazníku nebo rozměrnější vstupy vzduchu do motorového prostoru.
Lamborghini Diablo SV je podle jeho tvůrců správnou směsí pravého italského charisma a excelentních jízdnícu vlastností. Tento býk nad ostatními vyniká značnou silou, neboť standardní dvanáctiválec má některé úpravy, které jak praví technické údaje zvýšily jeho výkon na hodnotu přes 500 koní. Spolu s dalšími změnami dává Diablo SV se zadním pohonem zcela zřejmě najevo, že je určeno výhradně pro zkušené toreadory. Jen tito ostřílení hoši si totiž dokáží poradit s ďábelsky rychlým a silným zvířetem. Jeho nezkrotná povaha je určena právě těm, kteří chtějí na úkor snazší ovladatelnosti dokázat, že umějí zvládnout supersportovní kupé i bez složitých elektronických systémů nebo pohonu všech kol. Lamborghini sice udává některé výkonové parametry pouze orientačně, například největší rychlost přes 300 km/h a rychlení z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy, ale podle nižší pohotovostní hmotnosti a vyššího výkonu lze očekávat vskutku neobvyklý požitek z jízdy. Přitom hodnota maximální rychlosti zřejmě překonává hranici 330 km/h. Jistou výlučnost supersportu Lamborghini zdůrazňujě i omezená paleta barev karoserie. Zákazník může volit mezi bílou Fuji, modrou Le Mans, žlutou Zandvoort nebo červenou Imola.
Cena v době testu nebyla známa.