Peugeot 208
Slovenský závod PSA už vyhlíží nástupce řady 207. Tady je. Trochu předčasně, ale v celé své francouzské kráse.
Peugeot 207 je na trhu už pátým rokem, a tak jej brzy čeká generační výměna. Jeho nástupcem se stane model 208, jehož první fotografie se dnes začaly šířit po internetu. Automobil se začne prodávat během příštího roku. Oficiální internetová premiéra se má odehrát zítra. Design hrál u dvěstěsedmičky ale i u předchozích velmi úspěšných modelů 206 a 205 velkou roli a nejinak tomu bude i tentokrát.
Zveřejněný set fotografií ukazuje 208 v třídveřovém i pětidveřovém provedení. Příď vozu svými křivkami navazuje na model 508, pryč je tak rozšklebený výraz 207 kvůli její mohutné masce chladiče.
Celkové tvary karoserie v mnohém připomínají konkurenční Toyotu Yaris. Podobné prolisy na boku auta využívají i některé Opely. Na zádi jsou patrné křivky zmíněné malé Toyoty, ale i 207, koncové svítilny jsou protaženy do boku karoserie.
Aktuální styl Peugeotu s mnoha zdobnými detaily poskládanými do jednoho celku kontrastuje s jednoduchými tvary bez ozdob, které prosazuje do designu vozů VW Group Walter da Silva.
Fotografie interiéru ukazují zřejmě vrcholnou verzi výbavy s velkou obrazovkou multimediálního systému na středu palubní desky. Peugeot 208 jde proti proudu zvětšování, oproti předchůdci má být o 70 mm kratší. Díky tomu mezigeneračně klesne i hmotnost vozu, a to asi o 110 kg. Auto má být nabízeno s novými benzinovými tříválci o objemu 1,0 až 1,2 litru. Naftových motorů bude nabízeno pět, kombinovaná spotřeba toho nejúspornějšího má být 3,4 l/100 km.
Hlavní úkol Peugeotu 208 je jasný, navázat na úspěchy svého předchůdce. Peugeot 207 je totiž stabilně nejprodávanějším modelem francouzské značky, v roce 2007 se stal dokonce nejprodávanějším autem v Evropě. Peugeot 208 se bude vyrábět ve slovenském závodě PSA, kde vystřídá předchozí řadu 207. Výroba poběží také v dalších závodech PSA v Evropě.