Kia Sephia 1.8 GLX 1997 - TEST
Do skupiny automobilů nižší střední třídy, které poskytují dynamické svezení, přispěla také značka Kia, modelem Sephia 1.8 GLX.
V poslední době se u nás objevila řada modifikací vozů nižší střední třídy, kterým nechybí sportovní duch. Recept je poměrně jednuduchý: stačí k tomu zpravidla dostatečně výkonný motor s nejlépe čtyřventilovou technikou. Touto cestou se úspěšně vydala také automobilka Kia a výsledkem je neobyčejně dynamický sedan Sephia 1.8 GLX.
Nejsvižnější ze Sephií se od svých čtyřdveřových sester zvnějšku neliší. Tříprostorová karoserie je slušivá, což u testovaného vozu umocňoval velmi elegantní lak. Možná, že Sephii 1.8 GLX mohl jihokorejský výrobce vybavit alespoň litými koly, avšak ocelové ráfky s ozdobnými kryty kol okrasný účel splní také. Standardní výbava modelu Sephia 1.8 GLX je poměrně bohatá a zahrnuje kupříkladu elektrické ovládání oken bočních dveří, seřízení vnějších zpětných zrcátek a vysunování antény, jakož i airbag pro řidiče a spolujezdce či centrální zamykání s imobilizérem. Vhod přijde též signalizace otevřených dveří a nezapnutých pásů či digitální hodiny, avšak audiosoupravu si musí uživatel pořídit za příplatek. Stejně je to také u metalízy, klimatizace a systému ABS s montáží kotoučových brzd místo standardních bubnových na zadní kola.
Sedanu Sephia 1.8 GLX rozhodně nechybí vitalita. Na tom má podle očekávání hlavní zásluhu zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1793 ccm, jenž pochází z většího typu Kia Clarus. Pro montáž do Sephie byl však mírně upraven, což se dotklo především řídící jednotky. Motor poskytuje největší výkon 82 kW, avšak řidič spíš ocení poměrně příznivý průběh jeho točivého momentu, vrcholící maximální hodnotou 152 N.m při 4000 otáčkák za minutu. Díky šestnáctiventilovému rozvodu DOHC se čtyřválec vyznačuje pružností, je však nutno se smířít s poněkud vyšší hlučností při otáčkách da 3000/min i s relativně vyšší spotřebou paliva, která se blíží 9 litrům bezolovnatého benzinu na 100 km. Spolupráce s pětistupňovou mechanickou převodovkou byla bezproblémová a brzdy svou účinností odpovídají charakteru vozidla. Pokud jde o jízdní vlastnosti, nejsvižnejší Sephia se vlivem komfortně laděného podvozku nakláněla poněkud více, než jsme očekávali. Její chování i při agresivnějším ježdění však postrádalo jakoukoliv záludnost.
Cena v době testu činila 424 900,- Kč
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.
Komentáře
Přehled komentářů
Kiu Sephiu jsem si koupil jako novou a mohu říct, že skvělý kup. Za ty roky jsem si s ní užil. Spolehlivý vůz se slušnou dynamikou. V dnešní době s ní jezdíme závody do vrchu. V loňské sezóně druhé místo. Spokojenost. Mrkněte na video:
http://www.youtube.com/watch?v=1g_3Ul9Tc5I
Kia Sephia
(wertman, 15. 4. 2011 8:38)