Jaguar XK8 1996 - nový model
Letošní Ženeva posloužila také k představení nového sportovního modelu XK8, kterým se Jaguar hlásí ke svému legendárnímu typu E
Oficiální prezentace modelu XK8, dalšího čistě sportovního vozu značky Jaguar po jednadvacetileté přestávce, se uskutečnila přesně na den při příležitosti pětatřicátého výročí představení typu E. Nebyla to vůbec náhoda, vždyť horká novinka s kočkovitou šelmou ve znaku připomíná tohoto staršího sourozence nejen svým charakterem ale také do značné míry designem. Mezi společné stylistické prvky patří například oválná maska chladiče, výrazně protažená příď či mohutnější zadní partie. Vzhled XK8 však samozřejmě ctí dnešní zvyklosti značky jaguar, takže mu nechybí ani neobyčejná ladnost a půvab, ani dynamický a přitom nebrutální vzhled.
V Ženevě vystavený vůz s uspořádáním sedadel 2+2 bylo kupé. Automobilka z Coventry však připravila také otevřenou verzi, která se stala ozdobou autosalonu v New Yorku.
Nový sportní jaguar drží další primát, neboť jej pohání první vidlicový osmiválec v historii této značky. Jde o motor o zdvihovém objemu 4,0 l, avšak výrobce nezveřejnil jeho výkonové charakteristiky. Omezil se jen na prohlášení, že se vůz vyznačuje vzrušujícími sportovními výkony a jedinečnou kultivovaností. Ani údaje o největší rychlosti a rychlení nejsou známy. Odborníci však odhadují, že XK8 bez problémů dosáhne 250 km/h a ručička jeho rychloměru se z nuly na 100 km/h vyšplhá za méně než sedm sekund.
Novinka XK8 nahradí ve výrobním programu jaguaru klasický model XJS, jenž se představil v roce 1975 a nese titul neprodávanějšího vozu v celé historii této prestižní automobilky z Coventry. Současně na evropský i americký trh přijde s největší pravděpodobností během října letošního roku, přičemž si zákazníci budou moci vybrat buď kupé, nebo kabriolet. Produkce modelu XK8 se ovšem rozběhne naplno až začátkem roku 1997 a Jaguar plánuje, že již v tomto úvodním roce vyrobí kolem 12 000 exeplářů.
Cena v době testu nebyla známa.