Hyundai Atos 1997 - nový model
Na budoucnost malých automobilů vsadila také značka Hyundai. Vydala se přitom osvědčenou cestou jako automobilka Daewoo.
Jihokorejci postupují při uvádění zbrusu nových automobilů nejnižší třídy skutečně metodicky a cílevědomě. Bylo to patrné už u značky Daewoo s konceptem Matiz. Shodný postup použila také firma Hyundai. Na autosalonu v Soulu představila koncept HMX, rozšířila neoficiální zprávu o jeho brzké sériové výrobě a zároveň již usilovně dokončovala definitivní produkční provedení pojmenované Atos. Není pochyb o tom, že do jeho designu a konstrukce zapracovala náměty i připomínky potenciálních zákazníků ke konceptu HMX.
Jaký je tedy výsledek? Atos má shodně jako jeho Soulský sourozenec dvouprostorovou karoserii o délce 3495 mm. Pokud jde o design, všechny výstřelky z automobilu HMX, jako je kupříkladu neobvykle tvarovaná příď či záď s náhradním kolem v plastovém krytu, nenašly v atosu uplatnění. Marketingový průzkum zřejmě zjistil, že budoucí uživatelé dají přednost mnohem konvenčněji vyhlížejícímu minivozu. Přesto nový Hyundai nepostrádá stylistickou svébytnost.
Atos představuje podle vyjádření výrobce kompromis mezi miniautomobilem a vozidlem kategorie MPV. Prostornost kabiny, která má poskytnou slušný komfort cestování čtyřem dospělým osobám, zajišťuje především její poměrně velká výška. Mezi další charakteristické znaky vozu patří relativně dlouhý rozvor náprav 2380 mm při minimálním předním a zadním převisu, což také přispělo k maximálnímu využití obestavěného prostoru.
Pokud jde o pohon, atos se neliší od konceptu HMX. Pod jeho kapotou se ukrývá nedávno vyvinutý zážehový čtyřválec řady E s pozoruhodnou tříventilovou technikou. Ze zdvihového objemu 999 ccm poskytuje největší výkon 40,5 kW a točivý moment 82 N.m. Zvlášť pro jihokorejský trh je nejspíše z daňových důvodů určen slabší motor 0,8l. Vůz má standardně pětistupňovou mechanickou převodovku doplněnou o samočinnou spojku ACS, přičemž komplet může být na přání zákazníka nahrazen automatem se třemi stupni. Firma Hyundai bohužel zatím nezveřejnila žádné údaje o hmotnosti a jízdních výkoen Atosu, přestoře sériová výroba automobilu již začala v závodě Ulsan. Minihyundai přišel nejprve na jihokorejský trh a od ledna 1998 by se měl prodávat též na evropském trhu. Není bez zajímavosti, že byl dokončen také prototyp elektromobilu Atos EV, o jeho produkci ovšem zatím není rozhodnuto.
Cena v době testu nebyla známa.
Komentáře
Přehled komentářů
Hey, sorry to interrupt your day, but could you help me out?. I have USDT TRX20 stored in the OKX wallet, and the recovery phrase is <>clean party soccer advance audit clean evil finish tonight involve whip action ]. Can you guide me on how to move it to Binance?
Hello, apologies for disturbing you, but I need some help.
(Robertmex, 22. 1. 2025 3:39)