Honda Prelude 1996 - nový model
Honda představila na letošním pařížském autosalonu již čtvrtou generaci sportovního kupé Prelude.
Při prvním pohledu nový Prelude překvapí tříprostorovou karoserií, která se svým vzhledem i pojetím některých detailů podobá provedení druhé generace z roku 1987. Oproti soudobým zvyklostem je sportovní Honda nezvykle hranatá. Tím jednak zvýrazňuje sportovní dravost, jednak se elegantním způsobem odlišuje od konkurence. A to především přídí, které dominují rozměrné světlomety, možná až příliš individualistické.
Když vedení Hondy zadávalo designérům požadavky na tvarové proporce, přesně vědělo, koho Prelude osloví. Největší podíl zákazníků prý budou tvořit muži věkového průměru 41 let, kteří najezdí 22 000 kilometrů za rok. A protože se často jedná o úspěšné a náročné pány, ani úrovní výbavy 2+2místného interiéru nezaostává. Ta v závislosti na jednotlivých trzích obsahuje dva airbagy, klimatizaci, tempomat či elektricky otvíratelné střešní okno. O samozřejmostech, jako jsou tlačítky ovládaná okna a zrcátka či posilovač řízení, netřeba dlouze vyprávět. Podle naturelu, postavení a možná i velkosti bankovního konta si gentlemani mohou vybrat ze dvou čtyřválcových motorů: buď 2.0i SOHC, nebo 2.2i VTEC DOHC, oba šestnáctiventilové s výkony 98, resp. 136 kW. Místo standardně montované pětistupňové mechanické převodovky lze sáhnout hlouběji do kapsy a připlatit si za samočinné čtyřstupňové ústrojí s možností manuální volby rychlostí. Když při jízdě s touto převodovkou začně pravá ruka ze samé nečinnosti poklepávat nervózně prsty na tříramenný volant, může se chopit voliče a podobně jako u systému Tiptronic pohybem páky dopředu řadit nahoru a směrem dozadu naopak podřazovat.
Chloubou Hondy je tradičně podvozek se všemi koly nezávisle zavěšenými na lichoběžníkových nápravách. Vinuté pružiny a teleskopické tlumiče doplňují torzní stabilizátory. Ten pravý požitek z jízdy ale řidič zažije až s elektronicky řízeným zatáčením všech kol (4WS), které lze za příplatek pořídit k motoru 2,2. Zatímco v nižších rychlostech se zadní kola nepatrně natáčejí v opačném směru, čímž snižují poloměr otáčení z 5,5 na 4,7 m, při rychlejší jízdě natočení ve shodném smyslu zlepšuje stabilitu v zatáčce.
Cena v době testu nebyla známa.