Honda Legend 3.5 1996 - TEST
Legend, vlajková loď Hondy, si komfortem nezadá s automobily nejvyšší třídy.
Automobilka Honda představile svůj vrcholný model Legend v karosářských provedeních sedan a kupé na podzim 1990. Po necelých šesti letech bylo možné na ženevském autosalonu zhlédnout facelift sedanu, který se krátce poté začal prodávat nejen na nejvýznamnějších trzích Hondy, ale také na českém trhu. Legend je k dispozici pouze se špičkovým motorem V6 3,5 a také s maxilmálně bohatou výbavou.
V porovnání s původním provedením se u nového Legendu změnily především příď a záď. Tím se vlajková loď Hondy stylisticky sjednotila s novými modelovými provedeními Accordu a Civicu. Navíc získala ještě větší majestátnost, kterou však neprovokuje své okolí. Tuto skutečnost umocnila u testovaného vozu karoserie s kvalitním perleťovým lakem. také interiér vozu působí velmi umírněně a možná trochu funkcionalisticky. Je dostatečně prostorná na to, aby pětičlenné posádce poskytl v rámci třídy vozu největší pohodlí. Přispívá k tomu také neobyčejně luxusní výbava, kterou zpravidla mají automobily nevyšší třídy. Nejde přitom jen o kompletní čalounění pravou kůží a dřevěné obložení, elektrické ovládání oken a seřízení vnějších zpětných zrcátek, kvalitní audiosoupravu s přehrávačem kazet a CD, tempomat či samočinnou klimatizaci. Z méně obvyklých prvků jmenujme například elektrické nastavení předních sedadel s pamětí na dvě sady parametrů nebo možnsot individuální regulace výstupů klimatizace cestujícími na zadních sedadlech.
Maximálnímu komfortu cestování se podřídily také jízdní vlastnosti a výkony Legendu. Značnou zásluhu na nich má vynikající vidlicový šestiválec se čtyřiadvaceti ventily, který poskytuje výkon 151 kW. Mezi jeho přednosti patří také tichý a sametový běh. Vůz je opatřen samočinnou čtyřstupňovou převodovkou, která pracuje díky elektronické regulaci s fuzzy logikou neobyčejně plynule. Změna jednotlivých převodových stupňů se tedy skutečně děje bez obvyklých rázů. Legend přitom může řidiči nabídnou dynamické svezení, přestože mu spíše sluší rychlá a ustálená jízda na dlouhé vzdálenosti. Pečlivě vyladěný podvozek s optimálně nastaveným pérováním snese i razantnější průjezd zatáčkami. Vůz se přitom chová neutrálně a bez jakýchkoliv záludností. Ocenění si zaslouží kvalitní brzdy, doplněné o ABS a protiprokluzový systém TCS. Pouze posilovač řízení se zdál možná až příliš účinný především při větších rychlostech.
Inovovaná Honda Legend 3.5 představuje vážného soupeře zejména vozům prestižní značky Mercedes-Benz. Její poměrně vysoké kvality, ukryté v decentně střiženém kabátě, ocení i obzvláště nároční zákazníci, kteří preferují jistou nenápadnost. Vůz se na českém trhu prodává za 1 490 000 Kč včetně DPH, což není s ohledem na jízdní kvality i úroveň výbavy přemrštěná cena.
Cena v době testu činila 1 490 000,- Kč