Honda Legend 1996 - nový model
Honda nás seznámila prostřednictvím testovacích jízd v okolí Vídně s poslední generací své vlajkové lodě Legend.
Světovou premiéru si nový Legend odbyl na letošním ženevském autosalonu a v České republice byl oficiálně uveden do prodeje 11. června. Nabídku tvoří jediný model s šestiválcovým motorem, čtyřstupňovou automatickou převodovkou a standardně dodávaný s veškerými myslitelnými prvky výbavy, za 1 490 000 Kč. Zákazník volí pouze barvu vozu a na přání může mít navíc přehrávač CD umístěný v opěrce mezi předními sedadly.
Na první pohled se honosně tvářící samuraj ve vskutku elegantně řešeném kimonu příliš nehlásí ke svým skromnějším příbuzným z rodu Hondy. Řešení přídě s nezaměnitelným znakem na masce chladiče jej však usvědčí z příbuznosti s ostatními vozy tokijského výrobce. Jistu výlučnost mezi ostatními hondami zdůrazňuje rovněž celkové pojetí Legendu, který je jednoznačně na komfort a luxus místo sportovních výkonu. Odpovídá tomu důsledná protihluková izolace i předlouhý seznam prvků výbavy v prostorném interiéru. Patří sem dvojice airbagů, kůží zcela čalouněný interiér, tempomat, klimatizace, elektricky ovladatelná přední vyhřívaná sedadla nebo stereo souprava s osmi reproduktory...
Přední kola jsou poháněna prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky s tzv. fuzzy logikou. Ta spolupracuje s čidly snímajícími rychlost a polohu vozu, jakož i údaje o motoru. Podle jejich podnětů volí řídicí jednotka nejvhodnější s šesti nastavených programů. Jejím dalším kladem je schpnost samoučení se podle stylu jízdy. Podvozek s koly na lichoběžníkových ramenech vpředu a víceprvkovým závěsem vzadu je také zaměřen spíše na komfortní než sportovní jízdu. Když se však sešlápně pedál plynu až na podlehu, v samurajovi se probudí bojovný duch, který jinak tichého šlechtice žene dravě vpřed.
Jak jsme si ověřili na rakouských zatáčkovitých silnicích, hranice smyku je posunuta nečekaně vysoko, a tak i měkká charakteristika pérování skýtá dostatek aktivní bezpečnosti pro využití plného výkonu sametově předoucího motoru 3,5 l/151 kW. Konstruktéři si dali za cíl nízkou hlučností a vyváženým během dostat šestiválec na úroveň osmiválcových jednotek. Nutno říci, že při jízdě nebylo pohonné ústrojí takžka slyšet a nejvíce patrný byl hluk od pneumatik, neboť i aerodynamika nového Legendu je na velmi slušné úrovni. Samočinná klimatizace s výdechy i pro cestující na zadních sedadlech se stará o dobrou atmosféru stejně dobře jako rádio Alpine. Ucelený komplex vlastností směřujících k co největšímu komfortu a bezpečí tak dělá z Hondy Legend příjemného společníka na dlouhé cesty.
Cena v době testu činila 1 490 000,- Kč