Honda Accord 1996 - nový model
První Accord poslala japonská Honda do boje v roce 1979. Včetně dvou modelových variat ze Spojených států je druhá evropská generace z továrny v anglickém Swindonu již osmou v pořadí. V těchto dnes se začíná prodávat i na českém trhu.
Nový model Accordu na sebe upozorní především bohatě chromovanou mřížkou před chladičem, podobnou pětidveřovému Civicu anebo hondě Shuttle. Na ladnosti novému accordu pranic neubylo, by naopak, konstruktéři vhodnou kombinací chromovaných lišt ještě podtrhli sportovní charakter vozu. Podstatnější změnu však musíme hledat pod přední kapotou. Předcházející modely používaly dvě pohonné jednotky: zážehové motory 2,0 a 2,3. Nyní je to celé kvarteto, které již opravdu umožňuje vyhovět vkusu snad každého motoristy. Tři benzínové motory začínají u objemu 1,8 l (85 kW/115k) přes 2,0 l (96/131) až k vyspělému motoru 2,2 VTEC (110/150). Ve výrobním programu Hondy se pak premiérově objevuje vznětový turbodiesel 2,0 l s výkonem 77 kW/105 k s udávaným průměrem spotřeby 5,8 l nafty na 100 km v městském provozu. Nutno však dodat, že zkušebním polem pro tuto pohonnou jednotku z kuchyně Roveru budou v první fázi Francie, Belgie a Rakousko. na českém trhu se nové Accordy začínají prodávat s benzínovými motory 2,0 a 2,2 VTEC, diesel se do nabídky dostane snad koncem roku.
Honda Accord je především určena řidičům se sportovním srdcem, a tak není třeba prozatímní mezery v nabídce příliš litovat. Potěšení z výtečných jízdních vlastností lze nepochybně vychutnat s motorem 2.2 VTEC. Je menší, lehčí a úspornější než jeho předchůdce 2.3, přitom však nabízí srovnatelný výkon. Accord s ním zrychlí z klidu na 100 km/hod za 9 sekund a maximální rychlost je 210 km/h. Motor s proměnným časováním ventilů vyniká pružností a jeho vlastnosti jsme mohli ocenit při prvních kilometrech vedoucích po dálnicích, ale i v horských serpentinách.
Klady motoru podtrhuje tradičně propracovaný podvozek a k vynikající stabilitě přispívají i dvojité lichoběžníkové závěsy kol. Ani při ostřejší jízdě se vůz výrazněji nevychyloval a neztrácel nic z jízdního komfortu. I tady je znát řada dalších konstrukčních vylepšení včetně úprav na tlumičích. K dobrým pocitům nemalou měrou přispívá i propracovaný interiér s anatomickými sedadly i příjemně působícím dřevěným obložením středové konzole.
V základní verzi LS dvoulitrového accordu se budou mimo jiné dodávat posilovač řízení, airbag i na straně spolujezdce, alektrické ovládání zrcátek a oken, nastavitelné sedadlo řidiče a centrální zamykání s dálkovým ovladačem a imobilizérem. Provedení ES zahrnuje navíc klimatizaci, elektricky ovládané střešní okno a tempomat, u verze s motorem 2.2 VTEC patří k výbavě i elektronová kola.
Cena v době testu nebyla známa.