Ford F150 4x4 Supercab XLT 1997 - TEST
Při pohledu na americký Ford F150 4x4 Supercab XLT si člověk láme hlavu, zda jej má zařadit ještě mezi pick-up nebo už spíše mezi malé náklaďáky.
Více než šest metrů na délku, dva metry na šířku a ještě o dvacet centimetrů více na výšku. Pohotovostní hmotnost 2,4 tuny, osmiválcový motor o objemu 4,6 l. Tak nějak by se dal stručně charakterizovat pravý obr na kolech, Ford F150 4x4 Supercab XLT. V zemi svého původu, ve Spojených státech amerických, možná patří velikostí mezi běžné pick-upy. Na západoevropských silnicích, na nichž jej můžeme s trochou štěstí spatřit díky aktivitám tamějších drobných importérů, ovšem budí značný rozruch.
Ti, kteří se rozhodli dovážet do Německa Ford F150, a ještě navíc v provedení Supercab se zdvojenou kabinou pro pět osob, spíše patří mezi nadšence než vypočítavé ekonomy. Roční odbyt tohoto modelu se bude počítat nanejvíš na desítky kusů. Určitě se však najdou zákazníci, kteří rádi zaplatí dost vysokou cenu 89 000 německých marek (přibližně 1 650 000 korun), jen aby měli něco výjimečného. Nebudou se příliš zajímat o průměr otáčení, trápit je nesmí ani předlouhé hledání dostatečně velkého prostoru k zaparkování. Pro takové majitele je důležitý vzhled a jízdní výkony. V těchto hlediscích je Ford F150 4x4 Supercap XLT rozhodně nezklame.
Zdvojená kabina má zvláštní konstrukční prvek: třetí dveře určené k snazšímu nastupování cestujících na zadní sedadla. Otevírají se proti směru jízdy, a tak zcela chybí druhý střešní sloupek. Avšak zatímco vpředu je místa nadbytek, zadní sedadla si oblíbí hlavně děti, protože dospělému je zde příliš těsno. Těžko bychom našli někoho, kdo by tento vůz používal jako užitkový. Proto nevadí vysoko umístěný hrana ložné plochy a naopak potěší její snímatelný kryt.
Ojedinělý zážitek čeká na řidiče po přesunutí voliče samočinné převodovky do polohy Drive. Mohutný osmiválec 4.6 se 150 kw výkonu a 260 N.m točivého momentu dokáže ze zdánlivě neohrabaného pickupu vykouzlit pořádného dravce. Pohon všech čtyř kol podrží vůz v zatáčkách, a tak si Ford F150 získá respekt nejen svými rozměry, ale i jízdními výkony. Akceleraci z klidu na 10 km/h zvládne za 11.9 s a dokáže uhánět největší rychlostí až 145 km/h. Potom už nepřekvapí průměrná spotřeba 17,2 l na 100 km. Jak je vidět, ne nadarmo činí objem palivové nádrže 113 litrů.
Cena v době testu činila 1 650 000,- Kč (přepočet z DEM)