Fiat Barchetta 1996 - TEST
Do souboru našich testů přibyl turínský zástupce v kategorii sportovně střižených vozů, spider Barchetta.
Fiat se může v této oblasti chlubit opravdu velkou tradicí. A tak není divu, že na nyní se zvětšující zájem právě o tyto automobily zareagoval velmi pohotově. Svůj spider s názvem Barchetta (Bárka) představil na ženevském autosalonu 1995 a vzbudil tím značnou pozornost odborníků i veřejnosti.
Turínský vůz především upoutává pozornost okolí svou člunovitou karoserií. Ta nejenže odpovídá jeho pojmenování, ale zároveň jej bezpečně odlišuje od ostatních vozů shodné kategorie jiných výrobců. Stylistickou svébytnost nepostrádá ani interiér, jenž je s ohledem na danou kategorii automobilů poměrně prostorný. Přístrojová deska Barchetty zaujme především neotřelým uspořádáním přístrojů se závodními bílými číselníky do jakoby trojlístku nad volantem. Středová konzola, která obsahuje integrovanou audiosoupravu a ovladače systému větrání, se svým strohým plastovým povrchem nesnaží předstírat komfort, což se děje v souladu se záměry výrobce. Sedadla s textilním čalouněním jsou přes tvrdý sportovní střih poměrně pohodlná, takže řidič necítí únavu příliš brzy. Testovaný vůz měl ve výbavě airbag pro řidiče a elektrické ovládání bočních oken i vnějších zpětných zrcátek. Se skládací střechou se však u Barchetty manupuluje výhradně ručně, což po získání cviku nečiní žádné problémy.
Přestože spider využívá zkrácenou podlahovou plošinu Punta, jeho jízdní vlastnosti nejsou přes poměrně krátký rozvor 2275 mm jakkoliv záludné. Posádka si může při jízdě po nekvalitních silnicích stěžovat na tvrdé pérování podvozku, které ovšem odpovídá charakteru vozu. Toto strádání však bohatě vynahradí živý a pružný zážehový čtyřválec 1747 ccm se čtyřventilovou technikou. Vyznačuje se nejen víc než dostatečným výkonem 93 kW, ale především příznivým průběhem točivého momentu s maximem 164 N.m při 4300 otáčkách za minutu. Vůz má pětistupňovou mechanickou převodovku, u které stojí za ocenění přesné a lehké řazení a dostatečně účinné brzdy.
Barchetta se na českém trhu prodává v základním provedení za 660 000,- Kč. Byť zatím nedosáhla vzhledem ke svému specifickému charakteru přílišného rozšíření, její působivost i kvality to vůbev nesnižuje.
Cena v době testu činila 660 000,- Kč