Ferrari 360 Modena 1999 - nový model
Ferrari 360 Modena je revolučním modelem v historii této slavné sportovní značky. Nahrazuje sice již letitý, ale stále ještě úspěšný a vyjímečný model F355, jehož výroba se zastavuje právě v těchto dnech. Ve výrobě však zůstane F355 Spider a to až do premiéry F360 Spider na podzim roku 2000.
Mimořádně povedené a pohledné tvary karoserie jsou, jak už je řadu let zvykem, dílem designérského studia Pininfarina. Pokud Modenu uvidíte z dálky, nenechá Vás na pochybách, že vidíte Ferrari. Pininfarina skloubil typické prvky designu Ferrari, jako je boční profil karoserie s mohutnými otvory přívodů vzduchu k motoru hned za dveřmi řidiče a typická záď se čtveřicí kruhových svítilen, s novými prvky.
Modena je prvním Ferrari, u něhož se nebudete fascinovaně dívat na centrálně umístěnou mřížku pro přívod vzduchu pod předním nárazníkem. Vystřídaly jí však mřížky dvě, tentokrát umístěné pod bodovými světlomety s oválným krycím sklem. Takto komponovaná příď připomíná "žabáka", což dává vozu hravější vzhled, ve srovnání s ostatními sesterskými modely, které se tváří více agresivně a nekompromisně. Ovšem smích rozhodně na silnicích sklízet nebude. Otvory, tvarově kopírující přední vstupy vzduchu jsou i v zadní partii vozu, slouží zde ale pro umístění zdvojená výfuků. Prostor mezi nimi vyplňuje mohutný difuzor. Přítlak zadní nápravy vylepšuje Decentní spoiler.
Interiér se nese v luxusním duchu, typickým pro Ferrari, lišící se od strohosti svých konkurentů, např.: Lamborghini. Kokpitu dominují kruhové přístroje, trojramenný volant a kulatá hlavice řadicí páky s typickou odkrytou kulisou (převodovka je samozřejmě šestistupňová). Za světlou kůží čalouněnými sedadly najdeme i trochu místa na nezbytnou sadu golfových holí.
Ovšem co nás na Ferrari zajímá především, je motor. Abyste si mohli prohlédnout osmiválcový 3,5 litrový motor o výkonu 400 koní, umístěný před zadní nápravou (jak jinak?) nemusíte ani zvedat kapotu. Od motoru Vás v kokpitu odděluje jen prosklená příčka a také celé zadní okno je vlastně výkladní skříní motoru se vzpínajícím se koníkem ve znaku. To vše pro potěchu majitele a závistivé pohledy kolemjdoucích.
Revolučním modelem je beze sporu proto, že je prvním Ferrari s celohliníkovou karoserií i podvozkem. Použití hliníku způsobilo, i přes větší vnější rozměry, o 40kg nižší hmotnost oproti F355. Výrobce tvrdí, že některé výrobní postupy i technická řešení jsou pro Ferrari premiérové a tudíž je Modena v současnosti technicky nejpokročilejším modelem své značky. I přesto, že F355 bylo mimořádně zdařilé, Modena je podle svých tvůrců ještě rychlejší, aerodynamičtější a prostornější, s o 40% vyšší torzní tuhostí podvozku, danou použitím hliníkových trubek čtvercového průřezu. Takto tuhý skelet se výraznou měrou podílí na výborné ovladatelnosti. Nezávislé zavěšení všech kol asi netřeba zmiňovat.
Co dodat na závěr? Snad jen to, že mohutný výkon a točivý moment (373 Nm) "malého" Ferrari se přenáší na zadní kola o rozměrech 275/40 R18 a že tenhle divoch dokáže uhánět po dálnici rychlostí, které chybí 5km/h do magické třístovky a z nuly na sto vyrazí za 4,7 vteřiny. Kolik supersportovních motocyklů tohle umí?
Cena v době testu nebyla známa
Pokud se Vám tento článek líbil, napiště nám na nerad.ales@seznam.cz a my Vás rádi budeme informovat o nových článcích.