Daihatsu Charade SX 1996 - TEST
Při pohledu na Daihatsu Charade upoutá především stylistické řešení karoserie, které malému vozu dodává značnou míru individuality.
Nejmladší přírůstek do rodiny vozidel Daihatsu, prodávaných na našem trhu, nese označení Charade. Nositeli tohoto jména jsou malé vozy japonského výrobce již od roku 1977. Poslední, čtvrtou generaci znají čeští motoristé od roku 1994. Letos přišel na řadu drobný facelift, který automobilu dodal mladistvější a sympatičtější vzhled. Našemu testu se podrobilo Dadihatsu Charade v luxusní výbavě SX, na český trh dodávané prozatím s jedinou karoserié sedan a se čtyřválcem 1,5 l/66 kW, jenž je také jediným motorem v nabídce.
Jak již bylo řečeno, hatchback i odvozený tříprostorový sedan, který byl přestaven v minulém roce, mají pro letošek inovovaný vzhled přední části. Světlomety hranatého tvaru nahradily jemně zakulacené a změny se dotlky také masky s jako by se usmívajícím vstupem vzduchu k chadiči i plynule navazující kapoty se dvěma prolisy. Díky tomu si charade získá každého svým sympatickým vzhledem. U sedanu ani záď nepostrádá jistou míru individuality. Navíc zde spočívá hlavní výhoda tříprostorového uspořádání sedanu, který při celkové délce pouhých 4085 mm nabízí vskutku dobrou využitelnost daného půdorysu. Zavazadlový prostor má objem plných 345 litrů, přičemž náhradní kolo uložené pod jeho dnem je určeno jen pro nouzové dojetí. Sedadla s netradičním vzorem nabízí dostatek místa pro čtyři dospělé, zadní opěradlo je sklopné a dělené v poměru 60:40. Tříramenný volant bez airbagu se velice příjemně drží a pomáhá zprostředkovat sportovní dojmy při rychlé jízdě. O tu si totiž malé daihatsu přímo říká. Patnáctistovka dává největší výkon 66 kW až při 6200 1/min, a tak je třeba motor více vytáčet. S pohotovostní hmotností pouhých 885 kg nemá čtyřválec příliš práce a rodinnému automobilu uděluje překvapivé dynamické vlastnosti. kdo má raději klidnou a ekonomickou jízdu, tomu Charade udělá stejně dobrou službu. Jak praví údaje výrobce, průměrná spotřeba činí 6,8 l naturalu na 100 km. Díky značné syrovosti pohonné jednotky a častých jízdách po městě jsme naměřili více. Když jsme ale dokázali krotit temperament svůj i naší šarády, nebyl problém ke konci testu jezdit za 7 litrů na sto kilometrů. Podvozek s nezávisle zavešenými koly na vzpěrách McPherson předu a s víceprvkovým závěsem vzadu rodinné jízdě zcela vyhovuje, vzhledem k nízké hmotnosti vozu však potřebuje ke komfortnímu pérování větší zatížení.
Sériová výbava Daihatsu Charade SX zahrnuje například posilovač řízení, centrální zamykání, elektricky ovládaná zrcátka i všechny čtyři okna nebo nárazníky v barvě vozu. Námi testovaný vůz se pyšnil navíc příplatkovými koly z lehké slitiny.
Cena v době testu činila 409 900,- Kč
Komentáře
Přehled komentářů
Seriously all kinds of beneficial information!
bally's nj online casino https://combatcasino.info/poker/ $10 minimum deposit online casino australia
legit online casinos with no deposit bonus u55eki
(SidneyvoT, 27. 2. 2025 17:02)
Nicely put. Many thanks.
ameristar casino online slots https://combatcasino.info/new-york-online-casinos/ casino online sc
lady luck online casino v56say
(SidneyvoT, 28. 2. 2025 13:46)