Daewoo Leganza 1997 - nový model
Vrcholný typ mezi osobními automobily značky Daewoo, který již rozšířil nabídku korejského výrobce i v České republice, nese název Leganza.
Rozhodně ne náhodou zvolili u firmy Daewoo pro svůj špičkový sedan jméno Leganza. Jedná se totiž o složeninu částí dvou italských slov, a to elegante a forza, tedy elegantní a síla. A nejenom, že toto označení pěkně zní a novému Daewoo skutečně sluší, ale zároveň zcela vystihuje to nejpřitažlivější na tomto automobilu. Tím je bezesporu líbivý design, který má, jak jinak, ryze italský původ.
Aby se poznal rokupis mistrů z Apeninského poloostrova, není potřeba italské jméno - stačí letmý pohled na karoserii Leganzy. Příď je ovšem typicky korejská. V novém stylu osobních automobilů Daewoo se nese rozměrná a bohatě chromovaná maska chladiče s prostřední mřížkou, která připomíná logo výrobce. Hlavní světlomety s moderní optikou jsou umístěny až v samotných rozích karoserie, ukazatele směru však mají své místo v nárazníku. Jak se pomalu dostáváme přes elegantně profilovanou kapotu k zadním partiím, opouštíme korejský styl a naopak registrujeme čistě evropské linky. Podle toho se zdá být nad slunce jasné, kde hodlá Daewoo s typem Leganza zapustit kořeny.
Aby podpořila úspěch své vlajkové lodi, přizvala si firma ke kreslicímu prknu designéry z karosárny Ital Design. Ti, kdo styling automobilů sledují pečlivěji, to možná již poznali na přechodu zadního okna do víka zavazadlového prostoru, které spolu s blatníky ladně narušuje klínovitý profil. Obdobně nezaměnitelný je vzhled prosklené plochy boků, zvláště pak zužující se sklo v zadních dveřích. Jenomže proslulá italská designerská škola, to nejsou pouze skutečně elegantní a svébytné tvary karoserie, ale také zachování dostatečně velkého prostoru pro cestující. Zvláště kabina vyniká nadbytkem místa ve všech směrech, což dokládájí například vzdálenosti od sedáků ke stropu: vpředu 991 a vzadu 951 milimetrů. Přístrojová deska zaujme zejména nápadným vzhledem výdechů ventilační a topné soustavy, jinak ničím nevybočuje z obvyklého standardu. Jediné, co poněkud zaostává za běžným průměrem u vozidel těchto rozměrů, je objem zavazadlového prostoru 400 litrů. To vzhledem k celkové délce 4671 mm vskutku není mnoho.
Pohon předních kol obstarává čtyřválcový motor o objemu 2,0 liltru. Díky šestnáctiventilovému rozvodu DOHC disponuje výkonem 98 kW a točivým momentem 185 N.m při 4600/min. Převodovka může být buď pětistupňová manuální, nebo čtyřstupňová samočinná. S ručním ústrojím má Daewoo Leganza následující jízdní parametry: největší rychlost 205 km/h, zrychlení z 0 na 10 km/h za 10,2 s a kombinovanou spotřebu paliva 9,2 l na 100 km.
Cena v době testu nebyla známá