Citroën Xsara 1997 - nový model
Nástupce typu ZX nižší střední třídy v nabídce Citroënu se jmenuje Xsara a oficiálně přijde na evropská trh během letošního září.
K představení své nejžhavější novinky se jménem Xsara si Citroën vybral zářijový frankfurtský autosalon, avšak její novinářská prezentace se odehrála v paříži již začátkem letošního července. Francouzská automobilka útočí tímto vozem na evropský trh s automobily nižší střední třídy, který je z kvantitativního pohledu stále nejvýznamnější. Přes tvrdou konkurenci, která tam panuje, má xsara, alespoň na domácí půdě, mnoho předpokladů k úspěchu. Už proto, že se její předchůdce ZX prodával ve Francii nejlépe ze všech citroënů.
Xsara vstoupí letos během září na vybrané evropské trhy včetně českého. Její základní pětidveřové provedení se splývavou zádí doplní ve čtvrtém čtvrtletí 1997 vzhledově velmi podobné kupé se třemi dveřmi. Styling obou vozů, jenž lze označit za umírněný, vzešel z továrního designerského studia ve Velizy u Paříže. Přesto xsara nepostrádá francouzský šarm a vyhoví zákazníkům požadujícím neokázalý osobní vůz nižší střední třídy. Karoserie s pěti či třemi dveřmi mají shodnou délku 4167 mm i zavazadlový prostor o základním objemu 408 litrů. Ten lze sklopení zadních sedadel zvětši až na 1190 litrů, čímž se Xsara řadí na špičků své třídy. Kupé je navíc pozoruhodné svou přepravní kapacitou pěti osob a poměrně vysokou úrovní komfortu, kterou si nezadá s hatchbackem. Citroën připravil pro pětidveřovou verzi na výběr tři stupně výbavy: X, XS a Exclusive. U kupé je navíc k dispozici úrověň VTS, která tomuto vozu dodává sportovní střih.
Předností nového Citroënu je též neobvykle široká paleta motorů. k pohonu hatchbacku lze zvolit ze čtyř zážehových čtyřválců od 1,4 i do 1,8 i 16V a dvou dieselů 1,9 D a 1,9 TD. U kupé s již zmíněnou sportovní výbavou VTS toto spektrum rozšiřuje špičkový motor 2,0i 16V poskytující 120 kW. Do vozů se standardně montuje pětistupňová mechanická převodovka, pouze verze s motorem 1,8i 74 kW má čtyřstupňové samočinné ústrojí. Přestože je automobilka Citroën proslulá vytříbeným systémem plynokapalinového pérování, v novice nižší střední třídy jej z finančních důvodů nepoužila. Přesto je zadní náprava do značné míry unikátní, neboť má samořídící funkci. To pochopitelně přispívá k dobrým jízdním vlastnostem automobilu i aktivní bezpečnosti jeho posádky. Tu chrání při střetech všechny obvyklé bezpečnostní prostředky, jako je kupříkladu přední a boční airbag pri řidiče a spolujezdce či pyronapínače pásů.
Cena v době testu nebyla stanovena.
Are you 18? Come in and don't be shy!
(loveawake.ru, 22. 1. 2022 14:54)