Chevrolet Suburban LT 6.5 D 1996 - TEST
Chevrolet je mezi americkými výrobci skutečným gigantem, o čemž svědčí také model Suburban.
Mnoho let se Chevy drží ve statistikách Spojených států na pomyslném druhém místě. Předstihla jej pouze automobilka Ford, která netrpí takovou značkovou roztříštěností jako General Motors. Americké vozy koncernu GM se do české republiky oficiálně nedovážejí. Osmimístný Chevrolet Suburban LT je postaven na prodlouženém podvozku menšího typu Tahoe, který si odbyl světovou premiéru vloni. K pohonu eltéčka slouží jeden ze tří žážehových vidlicových osmiválců se zdvihovými objemi 5,7 a 7,4 litru nebo přeplňovaný vznětový o objemu 6,5 litru.
Pod kapotou vozu Chevrolet Suburban LT silně duní vznětový přeplňovaný vidlicový osmiválec. V případěd potřeby dosáhne suburban rychlosti 100 km/h dříve než například Volkswagen Golf s moterm o výkonu 44 kW. Nikoho však nedráždí vizuální přebytek síly, který s něj dělá na silnici i terénu suveréna. Motor je pružný a křivka průběhu točivého momentu velmi plochá. Ve spojení se samočinnou čtyřstupňovou převodovkou a přiřaditelným pohonem předních kol se průměrná spotřeba vyšplhá na hodnotu téměř 16 litrů na 100 km. Který fajnšmekr by se však při ceně 91 000 marek za suburban zajímal o to, jakou má jeho montrum žízeň.
Suburban je něco jako farmářky velikosti 52 nebo dlouhý plášť z jehněčiny. Nikdo je výrazně nepotřebuje a přesto nad nimi každý zálibně žasne. Chevrolet standardně obsahuje airbag pro řidiče, protiblokovací brzdový systém ABS, elektricky ovládaná vnější zrcátka i okna, výškově stavitelný volant, hřebenové řízení, stereo soupravu, kůží potažená sedadla, metalízu a klimatizaci. Dokonce má i elektricky vyhřívaný volant! Těžko si lze vymyslet ještě něco dalšího, co by zvýšilo komfort.
řidič sedí v eltéčku tak vysoko, že nabyde dojmu, jako by na silnici zhlížel ze třetího patra. V interiéru je chevrolet prostorný. Vpředu se lze příjemně rozvalit v kvalitních kůží potažených sedadel, zato vzadu se musí cestující poněkud uskromnit, o čemž svědčí i malé opěrky hlav. Mikrovus od Volkswagenu bude osmi pasažérům vyhovovat víc. Jenže ten zase neposkytuje zavazadlový prostor o úctyhodném objemu 4230 litrů s možností naložení až 901 kilogramu nákladu. Za suburban lze připojit přívěs do hmotnosti 3400 kg.
Po silnici se Chevrolet Suburban LT pohybuje s klidem a přehledem. Přes díry ve vozovce se i při celkové hmnotnosti 3901 kg přenáší s ladností a gracizností baletky. Ačkoliv má vzadu tuhou nápravu a listová pera, poskytuje překvapivě vysoký jízdní komfort. Díky kvalitnímu hřebenovému řízení ho lze ovládat takříkajíc jedním prstem, s poloměrem otáčení 14,8 metru toho však mnoho udělat nelze. Přestože má suburban protiblokovací systém ABS, zastavit rozjetý kolos ze stovky na dráze 46,3 metru není nijak jednoduché.
Chevrolet Suburban ve vás zanechá zážitek na celý život, i když budete mít pocit, že jde o drahý, žíznivý a pro mnohé zbytečný automobil. Zkrátka, buď potřebujete cítit za každou cenu dech amerických dálek, anebo na svém ranči házet kravský hnůj.
Ceba v době testu na německém trhu činila 91 000,- DEM