BMW 5 Touring 1997 - nový model
Necelý rok a půl po představení nového provedení sedanu řady 5 připravila automobilka BMW verzi kombi, pojmenovanou tradičně touring.
Zájem o kombíky v západní Evropě neutuchá, a tak mnichovský výrobce příliš neváhal s vývojem pětky v provedení touring. Vůz absolvoval premiéru letos v Amsterdamu a poté vstoupil na vybrané západoevropské trhy. Tam již ostatně byl netrpělivě očekáván, vždyť předchozího modelového provedení se v letech 1992 až 1996 prodalo 115 000 exemplářů.
Touring zdědil po výchozím sedanu řady 5 svou přední část, která společně s prodlouženou střechou a modifikovanou zádí působí harmonicky a stylicticky čistě. Dvouprotorovou karoserii charakterizuje také výborná aerodynamika se součinitelem odporu vzdhuchu cx = 0,30. V porovnání se sedanem je nové kombi jen o 30 mm delší, proti předchozímu touringu však vyrostlo o plných 85 mm. Základním objemem zavazadlového prostoru 410 litrů sice BMW 5 touring netvoří špičku ve své třídě, ale to není na závadu. Zákazníci totiž od touringu očekávají spíše reprezentativní vzhled se sportovními rysy než klasický nákladní kombík. V případě potřeby lze prostor pro zavazadla zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1525 litrů.
BMW 5 touring se řadí mezi nejkomfortnější vozy na dnešním trhu a má řadu pozoruhodností, které uživateli přijdou jistě vhod. Patří k nim kupříkladu samostatně otevíratelné okno pátých dveří či příplatková vysunovací plošina s nosností 75 kg, výrazně usnadňující manipulaci se zavazadly. Pasivní bezpečnost posádky nového touringu zvětšuje kupříkladu systém FIRST se dvěma čelními a dvěma bočními airbagy. Jízdními vlastnostmi se kombi prakticky shoduje se sedanem, na čemž má zásluhu též pokrokový pětiprvkový závěs zadní nápravy. Řidič má k dispozici systém jízdní stability ASC+T, ABS a protiprokluzový systém.
K pohonu touringu pětkové řady slouží paleta pěti technicky vyspělých motorů. Předně to jsou zážehové šestiválce 2.0, 2.3 a 2.8, jakož i turbodiesel 2.5. Všechny motory doplňuje pětistupňová mechanická nebo samočinná převodovka. Nejnáročnějším zákazníkům nabízí mnichovská automobilka toto kombi se zážehovým osmiválcem 4.0, který může být spojen také se šestistupňovým mechanickým ústrojím.
Cena v době testu nebyla známa.